اخبار

کاهش ۵۸ درصدی سفرهای جاده ای در آذربایجان شرقی

کاهش ۵۸ درصدی سفرهای جاده ای در آذربایجان شرقیکاظم تیمورزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه در ۳ ماه نخست سال جاری ۵ میلیون تن بار از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان جابجا شده است، افزود: این میزان بار جابجا شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تعداد بارنامه صادر شده در این مدت بیش از ۳۳۵ هزار و ۵۰۰ برگ بوده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش نشان می دهد.
 معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این مدت تعداد ۹۳۶ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار در سطح استان انجام شده و بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.
در زمان کنونی ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا، ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی و ۵ مرکز معاینه خودروهای سنگین با ۶ خط کنترل در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا