اخبارتبریز-1

کاهش تصادفات منطقه با اتصال آزادراه پیامبر اکرم (ص) به اتوبان شهید کسایی

شهردار تبریز اجرای طرح اتصال آزادراه پیامبر اکرم (ص) به اتوبان شهید کسایی را در کاهش شاخص های تصادفات منطقه موثر دانست.

یعقوب هوشیار در نهمین قرار خدمت از دور دوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در منطقه ۲ تبریز اظهار کرد: طرح اتصال آزادراه پیامبر اکرم (ص) به اتوبان شهید کسایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به کمیته زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده و در این راستا شهرداری تبریز مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام داده است.

وی افزود: اجرای طرح می‌تواند در کاهش شاخص های تصادفات و همچنین کاهش آلودگی هوای منطقه نقش موثری ایفا کند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به حفاری های غیرمجاز توسط برخی شرکت‌های خدمات‌رسان در سطح شهر تبریز تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت حفاری ها و ممانعت از حفاری غیرمجاز جزو وظایف اصلی شهرداران مناطق دهگانه است و حفاری فقط در حوادث و شرایط بحرانی و با ارائه صورتجلسه انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی در خصوص حفاری با شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: مناطق بایستی تمام حق و حقوق شهرداری را از این محل احصا کنند.

*ایجاد مجتمع رسانه‌ای، حمایت از رسانه‌ها است

شهردار تبریز ایجاد مجتمع رسانه‌ای را حمایت از رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها به عنوان قشر فرهنگی و اثرگذار جامعه نیاز به حمایت دارند.

هوشیار اظهار کرد: تغییر کاربری مجتمع فرهنگی رجایی شهر به فضای سبز که در دور نخست قرار خدمت مصوب شده بود، جهت ایجاد مجتمع رسانه ای در ماده ۵ مطرح می‌شود.

وی با اشاره به فقدان مجتمع رسانه‌ای در تبریز، افزود: در تمام کلانشهرها مجتمع رسانه‌ای وجود دارد و با مصوبه شورا فقط ۳۰ درصد از رسانه اجاره گرفته می شود که این کار موجب حمایت از رسانه‌ها است.

شهردار تبریز با بیان اینکه رسانه‌ها قشر اثرگذار و فرهنگی جامعه هستند، عنوان کرد: گرداننده این مجتمع ها سازمان های فرهنگی و اجتماعی است. در تهران نزدیک به ۴۰ رسانه در این مجتمع‌ها مستقر هستند اما در تبریز چنین مجموعه‌ای وجود ندارد.

*احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در دستور کار شهرداران مناطق

شهردار تبریز تعداد بازارچه های محلی عرضه محصولات کشاورزی و میوه و تره بار را نسبت به وسعت و جمعیت شهر تبریز ناچیز دانست و گفت: با نیازسنجی و مکان‌یابی کارشناسی، نسبت به توسعه و احداث بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر اقدام می‌شود.

هوشیار گفت: تبریز به تناسب وسعت و جمعیت از بازارچه های محلی کمی برخوردار است و لازم است با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، برای احداث و توسعه بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر اقدام شود.
وی بهسازی اتوبوس های اسقاطی را برای استفاده آنها با عنوان فروشگاه های سیار در نقاط مختلف شهر را یکی از راه کارهای توسعه مکان های عرضه محصولات و کالاهای اساسی عنوان کرد.

شهردار تبریز وجود وانت های میوه فروشی در کنار خیابان ها را یکی از عوامل ایجاد گره های ترافیکی در شهر تبریز ارزیابی کرد و افزود: ساماندهی وانت بارها یکی از موضوعات اساسی مدیریت شهری است که رفع این معضل ‏نیازمند برنامه ریزی و اقدام ‏اساسی است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا