اخبار

کاهش آلودگی هوا با توسعه حمل و نقل پاک

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توسعه حمل و نقل پاک می توان شرایط دیگری را رقم زد و شاهد آلودگی هوا نباشیم.

غلامحسین مسعودی ریحان در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام این مطلب افزود: باید در نظر داشته باشیم موضوع آلودگی هوا مسئله تک پارامتری نیست و باید منابع مختلف انتشار آلودگی را مشخص کنیم. واحدهای صنعتی، سوخت خودروها، ترافیک، تردد خودروهای غیراستاندارد در شهر و فعالیت آنها همگی می تواند از منابع آلایندگی باشد.
رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه باید میزان تاثیر حوزه های مختلف در کاهش آلودگی هوا مشخص شود گفت: ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو هزینه شده است و باید مشخص شود این ناوگان چقدر توانسته در جابجایی مسافران نقش ایفا کند.
مسعودی ریحان با اظهار بی اطلاعی از استفاده برخی واحدهای صنعتی از مازوت در استان گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم. در سال گذشته با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان جلسه ای داشتیم و در این مورد صحبت کردیم ولی امسال تاکنون جلسه ای نداشتیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص اخذ عوارض آلایندگی توسط شهرداری تبریز گفت: امیدوارم روزی برسد که واحد آلاینده در شهر نداشته باشیم و اصلا عوارضی به این عنوان اخذ نشود اما وقتی این واحدها آلایندگی ایجاد می کنند باید عوارض آن را هم پرداخت کنند.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا