اخبار

کارشناس: ۸۰ درصد فوتبال ایران را دلالان اداره می‌کنند

کارشناس، مربی و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: در حال حاضر حداقل ۸۰ درصد مجموعه فوتبال ایران به دست دلالان اداره می‌شود.

اصغر اعتباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار، وضعیت فوتبال کشور در حال حاضر را بسیار نگران کننده و به دور از روح واقعی و سالم میادین ورزشی دانست و افزود: هر چند دلالیسم در فوتبال جهان وجود دارد اما باید اذعان کنیم که این موضوع در فوتبال ایران به مراتب بیشتر است.

وی اظهار کرد: تا پیش از این برخی کشورها از جمله ایتالیا و ترکیه به عنوان سردمداران فوتبال مافیایی در جهان شناخته می شدند اما متاسفانه فوتبال ایران از رده های ملی گرفته تا سطح باشگاهی از لیگ برتر تا دسته های ۲ و ۳ مملو از جولان دلال هاست که در این میان حتی مدارس فوتبال نیز در امان نمانده اند.

اعتباری ادامه داد: اینکه هر تیم در لیگ های مختلف چند دلال داشته باشد و یک دلال برای چند تیم از لیگ برتر گرفته تا لیگ های دسته اول و دوم و سوم، بازیکن، مربی، کمک مربی و تدارکاتچی بیاورد در هیچ جای دنیا دیده نمی شود و این نوع مدیریت فوتبال فقط در کشور ما وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از شرایط اسفناک فوتبال ایران طی سال های اخیر و جولان دلال ها در رده های ملی و باشگاهی، اضافه کرد: ادامه این روند نابودی این رشته پرطرفدار را به دنبال دارد و به جای اینکه فوتبال وسیله ای برای سرگرمی، شادی و نشاط مردم و جوانان باشد به عرصه ای برای داد و ستدهای مالی کلان کثیف تبدیل شده است.

اعتباری گفت: امروز در فوتبال کشور کمتر مربی را می توان پیدا کرد که بدون دلال بازی وارد عرصه شود که بر همین اساس شاهدیم که با تغییر مربیان لشکری از بازیکن، کمک مربی و حتی تدارکاتچی هم به تیم های دیگر نقل مکان می کنند که این امر نشان دهنده جولان دلال ها در فوتبال کشور است.

وی ساخت و پاخت در لیگ های دسته پایین تر را ناشی از نفوذ دلال ها در فوتبال دانست و اضافه کرد: متاسفانه بحث تبانی در رده های پایین فوتبال کشور بیداد می کند اما هیچ نهاد و نفری کوچکترین توجهی به این بحران بزرگ ندارد.

این کارشناس فوتبال یکی از پیامدهای ناگوار و زشت نفوذ دلالیسم در فوتبال ایران را بازیکن سالاری دانست و گفت: یکی از نمونه های عینی این مورد، قهر و آشتی های مکرر بازیکنان و عدم حضور آنها در تمرینات تیم های مختلف است که بارها در تیم های برتری شاهد آن هستیم چون این نفرات توسط دلال ها به تیم ها تحمیل شده اند و آنها نیز از چنین نفراتی برای رسیدن به اهداف مالی خود سوء استفاده می کنند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا