اخبار

کاربران فضای مجازی در خصوص نشر اکاذیب پاسخگو هستند

سرهنگ محسن محمودی در تشریح این پرونده اظهار داشت: در پی و وصول شکوائیه متضمن به دستور قضایی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی و با بارگذاری و انتشار مطالبی کذب و خلاف واقع در خصوص شاکی موجب به خطر افتادن آبروی وی شده‌اند، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق، سریع و اقدامات فنی پلیس مستندات لازم را استخراج کردند در نهایت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با مدارک استخراجی و مستندات مربوطه، به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت این مجرم سایبری به همراه پرونده جهت تصمیم‌گیری‌های لازم به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ محمودی بیان کرد: پس از بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که متهم از نزدیکان شاکی بوده و به خاطر اختلاف خانوادگی، نسبت به انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی بخواهند برای هموطنان مشکلی به وجود آورند یا به انتشار مطالب کذب یا سایر موارد مجرمانه اقدام کنند، پلیس فتا در چهار چوب قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران فضای مجازی است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری یا از طریق سایت www.cyberpolice.ir با کارشناسان آن در میان بگذارند.

//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا