اخبار

کارآفرینی با چاشنی سرسختی؛ معلولانی که عصای دست دیگران می‌شوند

دیدار با مدیر عامل خوش قلبی که با استخدام جوانان ناشنوا از آنان حمایت کرده و آشنایی با معلولانی که برای خود و بقیه کارآفرینی کرده‌اند رهاورد سفر یک روزه ما به شهرستان آذرشهر است

کارآفرینی با چاشنی سرسختی؛ معلولانی که عصای دست دیگران می‌شوند
دیدار با مدیر عامل خوش قلبی که با استخدام جوانان ناشنوا از آنان حمایت کرده و آشنایی با معلولانی که برای خود و بقیه کارآفرینی کرده‌اند رهاورد سفر یک روزه ما به شهرستان #آذرشهر است.

کارآفرینی با چاشنی سرسختی؛ معلولانی که عصای دست دیگران می‌شوند
، معصومه درخشان- به دعوت روابط عمومی اداره کل #بهزیستی #آذربایجان_شرقی با همکاران رسانه ای به دل جاده می‌زنیم، مقصد حرکتمان شهرستان آذرشهر است. ساعت ۸و ۴۵ دقیقه صبح حرکت می کنیم.

در آنجا به دیدار مددجویانی می رویم که همت بلندی دارند، علی رغم همه محدودیت هایشان همت و تلاش را تعطیل نکرده و برای خود کارآفرینی کرده اند.

تورهای رسانه ای خاطره شیرین و مشترک اصحاب رسانه است، بگو و بخندهای دوستانه، سر به سر هم گذاشتن ها، یاد ایام گذشته، تعریف کردن خاطرات و بازگویی سوتی دادن‌های اولین روزها و ماه های کار خبری چاشنی این نوع سفر است. خلاصه از هر دری سخنی و این مدلی می‌بینیم که به مقصد رسیده‌ایم.

حدود یک ساعت بعد با عبور از شهرهای سردرود، #خسروشاه، #ایلخچی و ممقان به آذرشهر می رسیم. در ورودی شهر تابلوی بزرگی مقدم مهمانان به آذرشهر را گرامی می دارد.” به باغ شهر آذرشهر خوش آمدید”.

خودروی حامل اصحاب رسانه مقابل اداره بهزیستی #آذرشهر توقف می‌کند. به ترتیب پیاده می‌شویم. خانم لیلا خلیلی رئیس اداره #بهزیستی شهرستان آذرشهر به استقبالمان آمده، با وجودی که اولین دیدارمان است ولی خوش و بش گرم و صمیمی انجام می شود، حس می کنیم چند سال است همدیگر را می شناسیم.

در سالن جلسه بهزیستی آذرشهر بساط صبحانه به راه است،صبحانه ای خوشمزه با پنیر و گردو و خرما. چای تازه دم و خوش عطر هم که پای ثابت سفره صبحانه است چه در خانه و چه در محل کار.۲۰دقیقه ای طول می‌کشد تا خوردن صبحانه تمام شود.

دوباره به خط می شویم برای رفتن و بازدید از یک واحد تولیدی. به شهرک صنعتی شهید سلیمی می رویم.

#شهرک_شهید_سلیمی آنقدر بزرگ است که چند خیابان دارد، درست نمی دانم از کدام خیابان و چقدر راه آمدیم که به واحد تولیدی ” صنایع رنگ اطلس فام سهند” رسیدیم.

واحد تولیدی اطلس فام سهند به عنوان یکی از تولید کنندگان رنگ خودرو، رنگ اسپری،محصولات مخصوص چوب، بتونه سنگی، آنتی گریول ، انواع خمیر درزگیر، تینر و حلال های تخصصی شناخته شده و فعالیت خود را از سال 1390 شروع کرده است.

این واحد تولیدی محصولات خود را به ۲۲ کشور صادر می کند و در دو سال اخیر به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده است.

با دوستان به واحد خط تولید می رویم تعدادی از جوانان در این قسمت مشغول کار هستند.

در همان ورودی بوی گاز به خوبی استشمام می شود حس می کنم گاز نشستی دارد با نگرانی به یکی از کارکنان آنجا می گویم شما بوی گاز را حس نمی کنید؟ گاز این طوری نشستی داشته باشد که خدای نکرده کار دستتان می دهد، او که متوجه شده اولین بارم است به این واحد تولیدی آمده ام در حالی که لبخند می زند می گوید” نگران نباش، گاز نشست نمی کند، گاز و چسب ابزار کار است، در ثانی دیگر ما عادت کرده ایم و همه در و پنجره ها هم بازاست و هوا جریان دارد”.

در محوطه خط تولید قدم می زنم ولی سرو صدای خط تولید و بوی چسب و اسپری اذیت کننده است. ترجیح می دهم بیرون بایستم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا