اخبار

کارآفرینی بانوی استان فارسی با یک قطعه زمین

یکی از بانوان فعال و کارآفرین استان فارس با یک قطعه زمین موفق به پرورش گیاهان دارویی شده و نه تنها برای خانواده خود بلکه برای تعداد دیگری نیز اشتغالزایی کرده است.

کارآفرینی همیشه راه‌اندازی یک کارخانه یا حتی یک کارگاه تولیدی نیست بلکه گاه یک اتاق از منزل مسکونی یا یک تکه زمین نیز می‌تواند زمینه کارآفرینی و اشتغال باشد.
این مشاغل عمدتا با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت یا کمک به درآمد خانواده‌ها شکل می‌گیرد که در این میان بسیج سازندگی به ویژه در سال‌های اخیر با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه به ایجاد و راه‌اندازی این کسب‌وکارهای خرد کمک شایانی کرده است.
این صندوق‌ها عمدتا در نقاط روستایی و محلات شکل می‌گیرد، نظیر آنچه در روستای کوشک شهرستان مرودشت در قالب صندوق کارآفرینی و قرض‌الحسنه رخ داده است.
لیلا روزگار، مسئول صندوق کارآفرینی شهدای روستای کوشک شهرستان مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگاران از راه‌اندازی این صندوق در آبان سال 97 با هدف ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از اوقات فراغت و همچنین کمک به درآمد خانواده‌ها سخن گفت.
به گفته وی تاکنون 62 فقره وام در زمینه کشت و بسته‌بندی گیاهان دارویی، پرورش مرغ، پرورش گوسفند، تهیه ترشیجات خانگی و زیتون، ایجاد کارگاه قالی بافی، گلیم بافی و تابلو فرش، تهیه میوه خشک پرداخت شده است.
روزگار نبود بازار فروش، سخت‌گیری برای گرفتن برند و نبود کمک‌های مالی را از جمله موانع و سختی‌های راه این صندوق‌ها می‌داند و معتقد است که از طریق تعاونی‌ها و اختصاص غرفه ‌در نمایشگاه‌های سراسر کشور می‌توان فروش محصولات صندوق‌ها را حمایت کرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا