اخبار

چگونگی استخدام ایثارگران با تصویب مجلس تعیین شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب و در نوبت سوم و نشست بیست و یکم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با بندهای الحاقی (۱)، (۲) و (۳) تبصره (۲۱) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره (۲۱) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: در راستای اجرای بند(ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاههای مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سوم تیرماه ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه‌ی مشمولان ماده (۲۱) قانون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه­های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی(از جمله کارگری، روزمزد، حجمی) می باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح­های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشور خدمت نمایند.

در ادامه این بند الحاقی نمایندگان مصوب کردند با طی مراحل گزینش (بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمون) به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف -۵۵۰۰۰۰ در اختیار دستگاههای اجرائی ذیربط قرار می گیرد.

بر اساس مصوبه نمایندگان مسوولیت حسن اجرا و نظارت براین قانون به عهده سازمانهای برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، بنیادشهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عالی ترین مقام دستگاههای ذیربط می باشد.

همچنین براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۲۱ ماده واحده لایحه مذکور؛ سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش عملکرد دولت در اجرای بند(الف) ماده(۲۸) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاههای اجرایی را در خصوص تعداد پست های سازمانی به تفکیک بلاتصدی و با تصدی و تعداد نیروی انسانی به تفکیک نوع قرارداد(رسمی، پیمانی، قراردادکار معین و کارگری)   هر سه ماه یکبار به تفکیک سطوح وزارتخانه و به تفکیک استان به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در بند الحاقی ۳ تبصره ۲۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰  نیز آمده است: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است کلیه اعتبارات موضوع قانون “نحوه هزینه­ کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب ۱۳۶۴/۱۱/۶” را به تفکیک دستگاه اجرائی مربوط تا ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

در ادامه نمایندگان مصوب کردند که دیوان محاسبات کشور مکلف است گزارش دوره­ای شیوه استفاده از اعتبارات خارج از شمول را هرسه ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا