اخبارتبریز-1

چرا اجراها در تبریز تعطیل است؟/ خط قرمز کرونا دورِ تئاتر تبریز

تعطیلی اجرای تئاتر و مشکلات معیشتی هنرمندان باعث شده تا برخی از هنرمندان به تعطیلی تئاتر در تبریز اعتراض کنند.: از آغاز پاندمی‌کرونا مشاغل زیادی دچار بحران شده‌اند و یکی از شایع‌ترین مشکلات هم در این دو سال مساله کسب درآمد و ضررهای مالی بوده است. تئاتر هم به عنوان یکی از سرشاخه‌های مظلوم هنر از شبیخون کرونا در امان نمانده و طی دو سال گذشته مظلوم تر از سایر شاخه‌های هنری بوده است. هنرمندان تئاتر که پیش از کرونا هم درآمدهای آنچنانی از اجرای آن نداشتند، در این دوره کرونا بیش از پیش دچار مشکل شده‌اند و تعطیلی مکرر اجراها معیشت آنان را دچار مشکل کرده است.

در چند روز گذشته برخی از هنرمندان تئاتر تبریز به مساله تعطیلی اجراها در تبریز معترض بودند و معتقد بودند چرا وقتی تئاتر در سایر شهرها از جمله تهران به روی صحنه می‌رود، اجرا در تبریز ممنوع است؟بابک نهرین، یعقوب صدیق جمال و ناصر هاشمی‌از جمله هنرمندانی بودند که در همین رابطه مطالبی را در صفحه اینستاگرامی‌خود مطرح کردند:

وضعیت قرمز کرونا، دلیل تعطیلی اجراها

عباس زارع، مدیر تئاتر شهر تبریز در گفت‌وگو با آناج در خصوص تعطیلی تئاتر شهر تبریز گفت: البته تئاتر شهر تبریز تعطیل نیست بلکه اجراها به دلیل وضعیت کرونایی تعطیل است.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بنابر دستور ستاد مبارزه با کرونا به دلیل اینکه تبریز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اجرای تئاتر در تبریز امکان ندارد.

اجراهای آماده، منتظرِ وضعیت نارنجی تبریز

سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی هم در گفت‌وگو با آناج در خصوص گلایه هنرمندان و اهالی تئاتر عنوان کرد: این مساله دغدغه ما نیز هست و پیگیر آن هستیم اما با توجه به گروهبندی کرونایی تا زمانی که وضعیت شهر به حالت نارنجی تغییر نکند اجازه اجرا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اداره کل ارشاد در خصوص تغییر این وضعیت مسئولیتی ندارد، گفت: موضوع این است که اگر قبل از خارج شدن از وضعیت قرمز کرونایی اجازه اجرا داده شود باید یک نفر حاضر شود که مسئولیت قانونی را برعهده بگیرد تا اگر بعدا کسی شکایت کرد، مسئولیت را قبول کند در حالیکه کسی حاضر به قبول چنین مسئولیتی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص مقایسه وضعیت تبریز و تهران ابراز داشت: این مقایسه درست نیست زیرا تهران در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار دارد و اگر تبریز هم به وضعیت نارنجی درآید قطعا اجازه اجرا داده خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایش‌هایی در نوبت اجراست تا به محض تغییر رنگ کرونایی تبریز به اجرا در بیایند اما در حال حاضر منتظر تغییر رنگبندی شهر تبریز هستیم.

تصمیم گیر ستاد ملی مبارزه با کروناست

ناظمی‌در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا مانند سینماها برای تئاتر هم در وضعیت کرونایی قرمز کاری انجام دهیم اما در حال حاضر از نظر قانونی اجازه اجرا وجود ندارد و ارشاد استان هم در این خصوص تصمیم گیر نیست بلکه تصمیم گیر ستاد ملی مبارزه با کروناست.

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا