چالشها و زمانبندی تکمیل مسیر ۴۵ متری تبریز
گزارش شهرداری از آخرین وضعیت نواقص عمرانی و ترافیکی پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری شهید آیتالله آلهاشم همراه با مستندات مربوط به چالشها و برنامه زمانبندی تکمیل نواقص با توجه به محدودیتهای فصل کاری سالجاری ارائه شد.

#تبریز، روحالله رشیدی، رئیس کمیسیون، در ابتدای جلسه با طرح این پرسش که آیا برای مسائل ترافیکی چهارراهها نیز فکری انجام گرفته است؟ گفت: نباید از نظر کارشناسان عدول شود. #شهرداری باید از مشاور ذیصلاح استفاده کند تا در پروژهها، مشاور بتواند از طرح و عملکرد خود دفاع کند. فرایند تأیید مشاور، یک پروتکل مشخص دارد و باید رعایت شود.
علی راستی، نایب رئیس کمیسیون، با اشاره به مشکلات اساسی این منطقه افزود: در این محدوده، اهالی کل خیابان چه حاشیه و چه مسیر اصلی را تبدیل به پارکینگ کردهاند. این وضعیت باعث قفل و گره ترافیکی در منطقه شده است و باید برای آن چارهاندیشی شود.
وی ادامه داد: ۴ میوهفروش در این محدوده فعالیت دارند که خودشان عامل اصلی #ترافیک هستند؛ در حالی که عملاً فروش چندانی هم ندارند. چرا باید در خیابان اصلی خودروها برای آنها پارک شود؟
انتقاد از چگونگی مسیرگشایی و تضادهای کارشناسی
احد صادقی، دبیر کمیسیون، در ادامه جلسه اظهار کرد: بافت این منطقه بسیار متفاوت است، کارشناس نباید صرفاً بر اساس منیت و نظر شخصی اظهار نظر کند.
وی با اشاره به اختلاف دیدگاههای کارشناسی گفت: اینکه اکنون گفته میشود پروژهای که میلیاردها برای آن هزینه شده اشتباه است، بعد اجرای این #پروژه قابل قبول نیست. در شهرداری همه خود را کارشناس میدانند، در حالی که باید نظام کارشناسی معتبر حاکم باشد.
علی راستی نیز در واکنش به این اظهارات افزود: اگر واقعاً مسیر ۴۵ متری برای شهر ضرورتی نداشت، چرا پروژه آغاز شد؟
بررسی پیشنهادات کمیسیون برای بودجه ۱۴۰۵
در بخش دیگری از جلسه، ارائه نظرات و جمعبندی پیشنهادات کمیسیون درباره سیاستهای برنامه و #بودجه سال ۱۴۰۵ شهرداری با محوریت عمران مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا نوای باغبان، عضو کمیسیون، در این خصوص گفت: هر سخنی جای خود را دارد و ضرورتی ندارد برخی مطالب در جلسات مطرح شود. باید در بیان مسائل دقت کرد.
دعوت از رانندگان شرکت واحد و بحث ایمنسازی مسیر BRT
در ادامه جلسه، نمایندگان رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی جهت طرح مشکلات خود در کمیسیون حضور یافتند.
رشیدی با اشاره به مباحث مربوط به ایمنی مسیرهای اتوبوسهای تندرو (BRT) تأکید کرد: موضوع اضافه کاری و حق و حقوق #رانندگان موضوع کاملاً روشن است که باید در فصل بودجه بررسی شود. منظور ما از ایمنسازی مسیر BRT هرگز ایجاد سرعتگیر نبوده است.



