اخبار

چالدران هم در ردیف مناطق تولیدکننده انبوه گل محمدی قرار گرفت

چالدران هم در ردیف مناطق تولیدکننده انبوه گل محمدی قرار گرفتحسن جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت این محصول با ارزش طی سال‌های اخیر در قالب تنوع کشت محصولات کشاورزی در ردیف محصولات کشاورزی تولیدی این شهرستان قرار گرفته است.
وی افزود: کشاورزان این شهرستان این محصول را از اول تا پایان تیر برداشت می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی چالدران اضافه کرد: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان ۲۰ هکتار است و با توجه به اینکه ۲۵ درصد از سطح زیر کشت در سال دوم برداشت است، پیش بینی می شود امسال ۵۰ تن گل محمدی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.
وی بیان کرد: با توجه به داشتن ارتفاع زیاد شهرستان چالدران ازسطح دریا در مقایسه با سایر شهرستان‌های همجوار استان، کیفیت گل‌های محمدی در این شهرستان بهتر  باشد.
 جلالی با بیان اینکه گل‌های محمدی تولید شده بعد از برداشت جهت تولید گلاب به گارگاه‌ها انتقال داده می شود، افزود: با توجه به استفاده‌نکردن کشاورزان از کود و سم برای تولید این محصول، فروش مناسبی برای این محصول پیش‌بینی می‌شود.
چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.
چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.
گل محمدی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های مفید برای بدن از جمله ویتامین c است که بوییدن این گل برای درمان افسردگی و اضطراب مفید است و به عنوان ملین برای درمان یبوست مزاج می توان استفاده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا