اخبار

پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان شرقی آغاز شد

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از آغاز پیمایش ملی «رصد آسیب‌های اجتماعی» در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور (سراج) یکی از طرح‌های مهمی است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

سوسن محسنی روز یکشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، در آئین شروع فاز اجرایی پیمایش ملی رصد آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان یکی از متولیان اصلی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در راستای سیاست گذاری‌های کلان و با ضرورت تحلیل، پشتیبانی و مداخلات تجربی متکی به پشتوانه علمی با هدف رصد مسائل اجتماعی است و این سازمان به‌منظور شناخت دقیق، موشکافانه و اصولی آسیب‌های اولویت دار و عوامل تعیین کننده‌ی آن که زیر بنای برنامه ریزی‌ها هستند، در سال‌های اخیر اقدام به‌اجرای طرح ملی «پیمایش آسیب‌های اجتماعی » در سطح کشور کرده است.

وی ادامه داد: اداره‌ی کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در همین راستا اقدام به تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی متشکل از مدیران و کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از پتانسیل‌های تخصصی خارج از مجموعه سازمانی کرده است که این کارگروه‌ها وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور را بر اساس داده‌های جمع آوری شده رصد، تحلیل و گزارش خواهند کرد و انتظار می‌رود نتایج برنامه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و عوامل تعیین‌کننده آن مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی ضمن دعوت از هم استانی‌ها جهت مشارکت در این پیمایش ملی، پاسخگویی داوطلبانه، اعتماد به پرسشگران دارای کارت شناسایی و دقت در تکمیل پرسشنامه را نمادی از مسئولیت اجتماعی و شرکت مردم در مدیریت مسائل مربوط به جامعه برشمرد.

طرح «پیمایش آسیب‌های اجتماعی» از امروز و همزمان با کل کشور در سطح استان آغاز و به‌مدت دو ماه تا ۲۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و در مجموع ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر شهروند داوطلب در ۲۱ شهرستان پاسخگوی سوالات پرسشنامه‌ی مربوط به این پیمایش خواهند بود و هفت مفهوم اخذ شده از نظر کارشناسان و مردم که به‌عنوان مشکل اجتماعی مطرح هستند در این پیمایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت . //ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا