اخبار

پیش‌بینی بروز آلودگی هوا در مناطق صنعتی زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: پایداری شرایط جوی می‌تواند موجب افزایش میزان آلاینده‌ها در مناطق صنعتی استان شود.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه (۸ بهمن‌ماه) شاهد استقرار شرایط جوی پایدار در استان بوده و آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت.

وی افزود: پایداری شرایط جوی می‌تواند موجب افزایش میزان آلاینده‌ها در مناطق صنعتی استان و کاهش کیفیت هوا شود. دمای هوا طی نیمه دوم هفته روند افزایشی یافته و از شدت سرما کاسته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از روز پنج‌شنبه (۹ بهمن‌ماه) با ورود یک سامانه جوی به استان به تدریج افزایش پوشش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید آغاز شده که طی این روز با احتمال بارش باران نیز همراه خواهد شد. روز جمعه هفته جاری نیز با استقرار کامل سامانه در استان، بارش‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: در این مدت، فرودگاه و دانشگاه زنجان با دمای منفی ۱۴ و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسید. دمای فعلی شهر زنجان نیز ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا