اخبار

پیش‌بینی افزایش ورودی سدهای استان زنجان تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال آب پشت سدهای استان افزایش یابد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اول سال آبی تا سوم بهمن‌ماه بیش از ۴۹.۹۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد تهم ذخیره شده است. طی این بازه زمانی، بیش از ۵۹ درصد از مخزن سد تهم پر شده که این میزان در سال گذشته ۵۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به وضعیت سد گلابر، افزود: بیش از ۷۵.۸۹ میلیون مترمکعب آب پشت سد گلابر وجود دارد که نشان‌دهنده پر بودن ۶۵ درصدی از مخزن سد گلابر در بازه زمانی اول سال آبی تا سوم بهمن‌ماه است.

این مسئول در رابطه با سد کینه‌ورس و تالوار، ادامه داد: بیش از ۱۵.۳۹ میلیون مترمکعب آب پشت سد کینه‌ورس ذخیره شده، به طوری که ۹۶ درصد مخزن سد پر شده است. همچنین ۲۶ درصد مخزن سد تالوار پر است و نسبت به پارسال روند کاهشی دارد.

افشاری تصریح کرد: در مجموع ورود آب به چهار سد استان زنجان افزایش دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، آب پشت سدهای استان افزایش یابد. طی دو سال آبی گذشته در استان شاهد بارش‌های خوبی بودیم ولی در سال آبی جاری بارش‌های آذرماه خوب بوده ولی در دی‌ماه بارش قابل توجهی ثبت نشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بر لزوم الگوی درست مصرف آب در زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه بارش خوبی آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال بارش‌ها در استان به صورت برف باشد تا وضعیت دشت‌های بحرانی و سدها بهبود یابد.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا