اخبار

پیشگیری مردمی در بالاترین میزان ممکن بهترین راه مقابله با شیوع کروناست

پیشگیری مردمی در بالاترین میزان ممکن بهترین راه مقابله با شیوع کروناستایرج حریرچی یکشنبه شب در حاشیه جلسه بررسی مشکلات بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: توجه نکردن به فاصله گذاری اجتماعی از یکسو و از سویی دیگر استفاده نکردن مردم از ماسک باعث افزایش شیوع بیماری کرونا و بالا رفتن آمار بیماران در سطح کشور شده است.
وی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری با استفاده از رعایت فاصله‌گذاری یک متری از یکدیگر، حداقل کردن ملاقات‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید خروج از خانه را محدود و درصورت خروج از منزل نیز از ماسک استفاده کنند تا بتوان زنجیره این بیماری را قطع کرد.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بوکان و سایر شهرهای آذربایجان غربی با استفاده از اختیارات استانی به خوبی در راستای تعطیلی برخی مراکز پرتجمع عمل شده که امیدواریم نتایج آن در روزهای آینده مشاهده شود.
حریرچی بر استفاده همگان حتی کودکان از ماسک به صورت جدی تاکید کرد و اضافه کرد: با استفاده از ماسک هم از انتقال بیماری جلوگیری می‌شود و هم سایر افراد در مقابل بیماری محافظت خواهند شد.
وی با بیان اینکه مردم باید بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند، تاکید کرد: موارد بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته است که یکی از دلایل آن رعایت نکردن فاصله اجتماعی به خصوص استفاده نکردن از ماسک و حضور و توقف طولانی در مراکز پرازدحام و شلوغ است.
وی به مردم به خصوص افراد پیر و دارای بیماری زمینه‌ای توصیه کرد تا به طور جدی استفاده از ماسک و حضور نیافتن را در اجتماع رعایت کنند تا دچار این بیماری نشوند.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک سفر ۲ روزه به استان آذربابجان‌غربی ضمن حضور در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای آذربایجان غربی از بیمارستان شهرهای خوی و بوکان نیز بازید کرد.
وی امروز نیز از بیمارستان میاندوآب و بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید خواهد داشت.
آذربایجان‌غربی جزو استان‌های با وضعیت قرمز در کشور است؛ ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به‌طور کامل در دستور کار قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا