اخبارتبریز-1

پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرایمن در تبریز ضروری است

حجت‌الاسلام رسول برگی، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: در سال های اخیر ساخت‌ و سازهایی در تبریز انجام شده که بسیار مشکل‌آفرین شده است و باید علاوه بر برخورد با آن ها، اقدام به تخریب واحدها کرد.

وی با درخواست از دادستان تبریز برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی محلات این شهر با همکاری نیروی انتظامی، اظهار داشت: حادثه اخیر انفجار و ریزش ساختمان پنج طبقه که همزمان با شب یلدا در تبریز رخ داد، اتفاقی تلخ بود که مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در محل از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفته و پیگیری های لازم را انجام می دهند.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: ساخت و ساز غیرمجاز و غیر ایمن موضوع مهمی است که باید جلوگیری و پیشگیری از احداث این ساخت و سازها مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

حجت الاسلام برگی، با بیان اینکه در حادثه ریزش ساختمان، نیروهای آتش‌نشانی زحمت بسیاری کشیدند، ادامه داد: تبریز از لحاظ تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین برای استفاده در چنین مواقعی کم‌برخوردار بوده و نیاز به تقویت این تجهیزات است.

وی با اشاره به اینکه تبریز فاقد گرمخانه و سردخانه برای اسکان است، یادآوری کرد: برای این مساله نیز باید فکری اساسی شود و شهردار در این موضوع ورود و محل‌هایی با عنوان «سرا» ایجاد کند تا شهروندان در مواقع بحرانی از این سراها استفاده کنند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا