اخبار

پیشگیری از ابتلا به میگرن توسط مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰ یکی از مکمل‌های غذایی غیردارویی بوده که در پیشگیری از میگرن موثر است.

نوشین یمانی در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با کوآنزیم Q۱۰، اظهار کرد: کوآنزیم Q۱۰ که به‌ عنوان CoQ۱۰ شناخته می‌شود، یکی از مکمل های غذایی غیردارویی بوده که در پیشگیری از میگرن موثر است و مانند سایر داروهای مکمل پیشگیری کننده میگرن، به‌ طور قابل توجهی کمتر از داروهای تجویزی عوارض جانبی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کوآنزیم Q۱۰ ترکیبی است که در داخل سلول‌های بدن پیدا می‌شود و برای تولید انرژی مورد نیاز است، افزود: اگر سردردهای میگرنی دارید، مصرف مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰ ممکن است یک راه طبیعی و موثر برای پیشگیری از آن‌ها باشد.

این متخصص با تاکید بر اینکه افراد باید قبل از مصرف هر نوع مکملی، با پزشک خود مشورت کنند، تصریح کرد: مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰ برای پیشگیری میگرن ۱۰۰ میلی‌گرم سه بار در روز بوده و پس از شروع مصرف این مکمل، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا متوجه تفاوت در بروز یا مدت علائم میگرن شوند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد خاطرنشان کرد: افراد در صورت تجربه هر گونه عوارض جانبی به دلیل مصرف مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰، به ویژه خستگی، تهوع، استفراغ و زردی یا هر نشانه دیگری از سمیت کبدی به پزشک خود اطلاع دهند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا