اخبار

پیشکسوت فوتبال: امتیاز ماشین‌سازی باید به کارخانه برگردد

پیشکسوت و مدیرعامل سابق باشگاه ماشین‌سازی تبریز گفت: امتیاز این تیم قدیمی و پرهوادار باید به کارخانه برگردد و هر شیوه‌ای غیر از این منجر به سرگردانی باشگاه می‌شود.

سیدمحمد علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ، با ابراز تاسف از بحرانی شدن شرایط تیم ماشین سازی و اعلام انصراف زنوزی از تیم داری، اظهار داشت: هرچند مالک این باشگاه طی سه سال اخیر زحمات فراوانی برای ماشین سازی متحمل شده است اما باید توجه داشت که انصراف در کوران مسابقات لیگ برتر حرکتی غیرحرفه ای بوده و به هیچ عنوان برای هواداران و پیشکسوتان این باشگاه پذیرفته شده نیست.

وی بهترین و اصولی ترین راه نجات و برون رفت از شرایط کنونی برای باشگاه ماشین سازی را برگشت به کارخانه اعلام و اضافه کرد: هویت تیم ماشین سازی با کارخانه عجین است و بر این اساس باید مسوولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد میدان شده و شرایط را برای بازگشت تیم به مارخانه ماشین سازی که بنا بر اخبار موثق شرایط مالی خوبی نیز دارد، اقدام نمایند.

علوی تحت پوشش قرار گرفتن تیم ماشین سازی از سوی کارخانه را آرزوی ۲۱ ساله هواداران، پیشکسوتان و اهالی رسانه آذربایجان برشمرد و افزود: هر چند شرایط تیم ماشین سازی در لیگ برتر خوب نیست و احتمال سقوط به دسته پایین تر وجود دارد، اما حتی در صورت سقوط نیز با حمایت کارخانه می توان برای سال های بعد با برنامه ریزی منطقی تیم را به لیگ برتر رساند و در این خصوص هیچ گونه نگرانی برای هواداران وجود نخواهد داشت چون منابع مالی کارخانه پشتوانه بزرگی برای باشگاه به شمار می رود.

وی از تیم ماشین سازی به عنوان سمبل فوتبال آذربایجان و ایران نام برد و با تاکید بر اینکه قدمت این تیم فراتر از حمایت یا عدم حمایت یک فرد یا نهاد خاص است، یادآور شد: مالک باشگاه اگر قصد تیم داری در فصل جاری را نداشت بهتر بود قبل از شروع لیگ برتر اعلام انصراف می کرد تا تیم دچار بحران نتیجه گیری، ساختاری و مدیریتی نمی شد.

علوی، بی مهری نسبت به ماشین سازی با قدمت بیش از ۵۰ ساله در فوتبال کشور را نابخشودنی دانست و گفت: رها کردن این تیم در حالی که ۱۲ هفته به پایان رقابت های لیگ بار باقی مانده است درست و منطقی نیست و به نظرم در شرایط کنونی باید مسوولان هیات فوتبال و استانداری آذربایجان شرقی وارد عمل شده و مالک باشگاه را برای تیم داری تا پایان لیگ برتر راضی کنند.

وی شرایط بد به وجود آمده برای تیم ماشین سازی را برازنده تاریخ و شرایط اقتصادی استانی بزرگ مثل آذربایجان شرقی ندانست و خواستار ورود مسئولان کشوری و استانی به موضوع شد.

باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان قدیمی ترین تیم آذربایجان از دهه ۱۳۸۰ که توسط کارخانه سلب مدیریت شد تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شده است که در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود سه سال پیش به زنوزی واگذار شد.

پارسال وضعیت مالی باشگاه ماشین سازی دچار بحران شد و تمامی بازیکنان فصل گذشته از این تیم جدا شدند، به گونه ای که این تیم با نفراتی از دسته اول و دوم بسته شد تا از همان هفته های اول لیگ برتر به قعر جدول رده بندی تکیه کند.

تیم ماشین سازی تا پایان هفته ۱۸ تنها ۹ امتیاز کسب کرده است و در هفته ۱۹ لیگ برتر روز ۱۶ فروردین ماه در سیرجان به مصاف گل گهر می رود، اما تمرینات این تیم هنوز شروع نشده است و کادرفنی و بازیکنان در بلاتکیلفی به سر می برند.

طبق قوانین فیفا چنانچه تیمی در لیگ های مختلف از انجام دو بازی انصراف دهد، به ۲ دسته پایین تر سقوط می کند.

//ایرنا‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا