اخبار

پیشرفت خوب طرح پایگاه ملی مکان محور در منطقه ۷ تبریز

استاندار آذربایجان شرقی از پیشرفت خوب طرح پایگاه ملی مکان محور در منطقه ۷ شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش شهریار، محمدرضا پور محمدی در جلسه مشترک با نماینده مردم تبریز در مجلس و شهردار منطقه هفت تبریز در محل استانداری با ارزیابی اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح ملی مکان محور گفت: حوزه شهرداری منطقه هفت تبریز به عنوان پایلوت آغازگر این طرح ملی بوده و با توجه به اقدامات صورت گرفته، روند پیشرفت بسیار خوب و مناسب بوده است.
وی بر ضرورت همکاری تمامی نهاد و سازمان ها برای پیشرفت این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون بر اساس کدپستی تمامی نهادها و سازمان ها در این منطقه در قالب پلتفورم واحد تعریف شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زیرساخت های استفاده از ژئوکد و کدپستی در تمام استان فراهم بوده، یادآور شد: طرح پایگاه ملی مکان محور در نظر دارد تا ادرس تمامی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری و حتی اشخاص را بر اساس کدپستی یکسان سازی کند که این مهم نقش به سزایی در ارائه خدمات و مدیریت حوزه سلامت و حتی بحران دارد.
در این جلسه مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، سکو و آذرشهر در مجلس تاکید کرد: هدف این طرح ملی یکسان سازی اطلاعات بوده که در مدیریت شهری و ارائه خدمات نقش اساسی داشته و آنها را هدفمند و موثر می کند.
وی در این جلسه افزود: شهرداری منطقه هفت تبریز در اجرای این طرح به عنوان پایلوت در تبریز انتخاب شد و تاکنون شاهد روند پیشرفت بسیار خوب این عملیات و همکاری خوب این شهرداری بوده ایم.
در این میان شهردار منطقه هفت تبریز نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این راستا پرداخته و ظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن این طرح تیمی متخصص در منطقه تشکیل داده و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز تمامی اقدامت به صورت گام به گام پیش برده می شود.
محمدعلی سلیمی در ادامه افزود: در این طرح آدرس تمامی معابر و تابلوها کنترل و بر اساس کد پستی یکسان سازی شده و با همکاری نهادهای مختلف آدرس پستی واحدی معرفی می شود.
وی همچنین یکی از مهمترین مشکلات حوزه منطقه هفت را تغییرات کاربری غیرمجاز عنوان کرد و افزود: با مشخص شدن کاداستر و فهرست نقشه‌برداری ثبتی طی این طرح می توان بخش بزرگی از مشکلات داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین را رفع و مالکان و کاربری زمین ها و محدوده آنها را مشخص کرد.
شهردار منطقه یادآور شد: منطقه جنوب غرب تبریز در راستای این طرح بلوک بندی شده و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده هر بلوک اطلاعات ناقص در خصوص آدرس ها و کوچه و معابر بدون نام شناسایی شده و به ترتیب با ارائه نقشه واحد برای ادارات برای محدوده شهرداری منطقه هفت، در خصوص انطباق کدپستی و کد ملی به صورت مرحله ای عملیاتی می شود.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا