اخبار

پژوهش‌های قرآنی مورد غفلت قرار گرفته است

پژوهش‌های قرآنی مورد غفلت قرار گرفته استحجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین افزود: باید بپذیریم که پژوهش های قرانی جایی در برنامه های فرهنگی ما ندارد و باید در این خصوص رویکرد خود را تغییر دهیم.
وی خاطرنشان کرد:پژوهش های قرانی باید به عنوان یک کار ریشه ای و اساسی در حوزه ترویج فرهنگ قران مورد توجه دست اندرکاران و دستگاه های فرهنگی قرار بگیرد.
مدیر حوزه های علمیه قزوین با بیان اینکه باید سند چشم انداز قرآنی در استان تهیه و تدوین شود،اظهار داشت: باید همه فعالیت های قرانی حول محور این سند پیش برود.
این مسوول گفت: در حال حاضر بیشتر گزارش های ما از فعالیت های قرانی به اینکه چه تعداد در برنامه های قرانی شرکت کرده و چه تعداد قران حفظ کرده اند محدود شده است اما تلاش زیادی در حوزه محتوا و تفسیر نداشته ایم.
وی در ادامه از دریافت مجوز برای آموزش رشته تخصصی علوم و معارف و تفسیر قران در حوزه علمیه قزوین خبر داد و گفت: طلاب حایز شرایط در قزوین می توانند از امسال در این رشته به تحصیل بپردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین نیز در این نشست گفت: تعدد متولیان حوزه مسجد به اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در این اماکن مقدسه آسیب وارد کرده و موجب موازی کاری شده است.
حجت الاسلام محمد جواد زهرایی افزود: باید برای تقویت برنامه های قرانی به ویژه در سطح مساجد شاهد هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی باشیم.
وی همچنین بر انسجام و ساماندهی موسسات قرانی و برنامه های آنها برای ارتقای برنامه های قرانی تاکید کرد.
استان قزوین دارای ۲۵۰ موسسه و کانون قرانی است که ۶۰ مورد آنها تاکنون از دستگاه های تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت مجوز شده و به شکل رسمی به فعالیت می پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا