اخبار

پرونده‌های ورودی به دادگستری میاندوآب ۱۰ درصد کاهش یافت

پرونده‌های ورودی به دادگستری میاندوآب ۱۰ درصد کاهش یافتحجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۴ هزار پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است در حالی که در مشابه سال گذشته این رقم بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ پرونده بود.
وی با بیان اینکه آمار پرونده‌های قضایی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ در میاندوآب نشان از افزایش پنج هزار فقره ای داشت، افزود: در سال گذشته حدود ۷۰ هزار فقره پرونده خانواده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شد و این درحالی است که در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۴ هزار و ۴۰۰ پرونده در محاکم قضایی شهرستان تشکیل شده بود.
رییس دادگستری میاندوآب ادامه داد: این شهرستان در سال گذشته در زمینه صلح و سازش در پرونده‌ها، رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده و در سطح کشور نیز جزو شهرستان‌های ممتاز بود.
حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه از مهم‌ترین وظایف اجتماعی است و باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش داد.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های این هفته متفاوت برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های هفته قوه قضاییه با فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون تجمع مردمی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام گل‌حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، افزود: در شهرستان میاندوآب نیز در این راستا اقدامات لازم حسب دستور رییس قوه قضاییه انجام گرفته و با تعامل و همفکری دادگستری با طلبکاران از دستگاه‌ها، برخی واحدهای تولیدی رفع توقیف شده تا لطمه‌ای متوجه تولید نشود.
از یکم تا هفتم تیرماه به‌مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا