اخبار

پرونده‌های معوق دادگستری خلخال ۸۸ درصد کاهش یافت

پرونده‌های معوق دادگستری خلخال ۸۸ درصد کاهش یافتعلی رمضان‌پور روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفت تیر خلخال افزود: میانگین پرونده‌های قضایی معوق و یا جا مانده از سال‌های گذشته دادگستری از میانگین پرونده‌های معوق در تشکیلات قضایی کشور پایین‌تر است.
وی از کسب رتبه نخست دادگستری خلخال در کاهش موجودی پرونده‌های قضایی خبر داد و گفت: موجودی پرونده‌های قضایی در سال گذشته ۲۲ درصد نسبت به پرونده‌های سال ماقبل آن کاهش یافته بود که این میزان در مقایسه با موجودی پرونده‌های آخر سال ۹۵ ، ۴۰ درصد کاهش یافته است.
وی اظهارداشت: کاهش موجودی پرونده‌های قضایی در دادگستری خلخال از سال ۹۵ آغاز شده و در چند سال گذشته موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه از جمله کاهش پرونده‌های معوق حاصل شده است.
وی با اشاره به کاهش سه درصدی ورودی پرونده‌های دادگستری خلخال در سه ماه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل گفت: برغم تلاش‌های صورت گرفته در ایجاد صلح و سازش در جامعه و پیشگیری از طرح شکایت در محاکم قضایی آمار پرونده‌های تشکیل شده در تشکیلات قضایی خلخال قابل توجه است.
وی اظهارداشت: در حالی که مجموع ورودی پرونده‌های قضایی دادگستری خلخال تا پایان سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۴۴ مورد بود در این مدت خروجی پرونده‌های قضایی این شهرستان ۱۸ هزار و ۳۴۴ مورد بوده است.
وی گفت: با بکارگیری روش ابلاغ الکترونیک در تشکیلات قضایی این شهرستان از صرف وقت مردم ،ماموران انتظامی و هزینه‌های مربوط به رفت و آمد به درب منزل افراد برای دریافت ابلاغ‌های کاغذی جلوگیری شده است.
رییس دادگستری خلخال به موفقیت تشکیلات قضایی این شهرستان در کاهش آمار جمعیت زندان خلخال اشاره کرد و افزود: میانگین جمعیت زندانیان مالی زندان خلخال در سال گذشته ۲۵ نفر بود که امسال به پنج نفر کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا