اخبار

پرونده‌های قضایی منجر به سازش پایدارتر است

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: سازش و برقراری صلح بین طرفین دعوی هدف اصلی و محوری شوراهای حل اختلاف بوده و پرونده‌هایی که با صلح پایان می‌یابد، ارزشمندتر و پایدارتر است.

حسین قربانی روز شنبه در جمع مدیران شوراهای حل اختلاف سراب، اهمیت و توجه بیشتر به ایجاد صلح و سازش در اختلاف‌ها و پرونده‌های قضایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوع صلح و سازش جزو سفارش‌ها و آموزره‌های دینی است که باید همواره مورد توجه محاکم قضائی و شوراهای حل اختلاف قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با سعی و تلاش همکاران شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌شرقی گام های موثری در این زمینه برداشته می‌شود که نمونه اخیر آن مربوط به شهرستان سراب است که از میان ۶۵ فقره پرونده ارجاعی، تعداد ۲۲ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال به صلح و سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه و گسترش صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان اقدامات خوب و موثری در حال انجام است، ادامه داد: بر همین اساس با تلاش همکاران شورای حل اختلاف شهرستان سراب پس از سازش میان طرفین پرونده، ۲ زندانی آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا شورای حل اختلاف مرجعی برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعواست اما کارش صرفا صلح و سازش نیست و به برخی دعاوی رسیدگی هم می‌کند.

فلسفه وجودی شورای حل اختلاف بر پایه همان ریش‌سفیدی، صلح و سازش استوار است که در زمان‌های قدیم نیز وجود داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا