اخبار

پخش سریال جلال۲ از شبکه یک/اهمیت راه‌افتادن شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: در حال رایزنی هستیم تا سریال جلال۲ از ۲۸ یا ۲۹ بهمن سال‌جاری به عنوان اصلی‌ترین سریال شبکه یک سیما، روی آنتن برود.

مرتضی صفری پنجشنبه ۹ بهمن ماه، در اولین جلسه کارگروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان با حضور اصحاب رسانه، به جایگاه ایران اسلامی در معادلات منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، بعد از ۴۲ سال تهدید، دشمنی و تحریم امروز در معادلات منطقه‌ای و جهانی نقش تعیین کننده‌ای دارد و عزت و اقتدار ایران اسلامی انکارناشدنی است.

وی با اشاره به ماجرای کنفرانس تهران با حضور رهبران سه کشور در قبل از انقلاب، اضافه کرد: این کنفرانس بدون اجازه دولت ایران برگزار شد و حتی شاه را به جلسه راه ندادند؛ اما امروز به جایی رسیدیم که ایران به عنوان یکی از جدی‌ترین مباحث انتخاباتی آمریکا مطرح شده و این موضوع نشان می‌دهد که کشورمان تا چه اندازه نقش موثر و انکارناپذیری در معادلات منطقه‌ای و بین ‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشادت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و به ویژه سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بیان کرد: امروز به برکت خون این شهدای والامقام شاهدیم که دولت جدید آمریکا دم از مذاکره و تعامل با ایران می‌زند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه‌هاست که پشت پرده و چهره واقعی آمریکا را نمایان کنند، اضافه کرد: دشمن از کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کند و نقش ولایت فقیه در این رابطه بی‌بدیل است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استکبار جهانی بزرگترین اقدامات ایران اسلامی را با انواع شگردهای رسانه‌ای، کوچک نشان داده و کوچکترین ضعف‌ها را بزرگ نشان می‌دهند، گفت: نمی‌توان کشوری را پیدا کرد که همانند ایران اسلامی زیر شدیدترین هجمه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی باشد.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، ایران اسلامی تنها کشوری بود که با هدف قرار دادن عین الاسد بعد از ترور فرماندهان مقاومت، توانست مستقیما به مواضع آمریکا حمله کند، خاطرنشان کرد: هرچند شخصیت بزرگی را از دست دادیم، اما در تقویت جبهه مقاومت اسلامی، وحدت و همگرایی داخلی و… مسیر جدیدی گشوده شد.

صفری در ادامه سخنانش توجه به جوانان و نوجوانان را در عرصه مجازی و رسانه‌ای، ضروری عنوان کرد و گفت: هجمه تبلیغات سوء در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بر روی جوانان و نوجوانان بسیار سنگین و تصورناشدنی بوده و راه افتادن شبکه ملی اطلاعات، مهم‌ترین اتفاق برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

باید جایگزین‌های امن مجازی برای مردم ایجاد کنیم

وی با اشاره به اینکه در یک مقطع پیامرسان‌های خارجی با محدودیت مواجه شده و بر این اساس تا ۱۰ میلیون کاربر نیز وارد پیامرسان داخلی سروش شد و باقی پیامرسان‌ها نیز مخاطبانی داشتند که اگر حمایت می‌شد، می‌توانستند به جایگاه قدرتمند برسند، تاکید کرد: آمیختگی فضای مجازی با زندگی مردم به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را حذف کرد، از این‌رو باید جایگزین‌های امن برای مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن به ویژه طی دو سال گذشته این بود که مردم را نسبت به نظام دلسرد کند، افزود: بحران کرونا، یک رقابت بدون روتوش و واقعی را در دنیا به نمایش گذاشت و سطح مدیریتی کشورها را نمایان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه، باز تعریف و توجه به روحیه انقلابی و تربیت دینی فرزندان را از دیگر نکات مورد توجه در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیاز داریم تا در مقابله استکبار جهانی، جبهه‌سازی کنیم.

حال و هوای دهه فجر در صدا و سیمای استان

وی با تشریح ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در دهه فجر نیز اظهار کرد: در این رابطه جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و در تمام حوزه‌ها برنامه ریزی گسترده‌ای انجام شده تا حال و هوای دهه فجر بر صدا و سبمای مروز استان و همچنین حوزه فضای مجازی حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه شبانه شبکه سهند نیز در این ایام‌الله تعطیل شده و ویژه برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی هر شب به مدت ۸۰ الی ۹۰ دقیقه با آیتم‌های مختلف برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ایام‌الله دهه فجر را باید به عنوان “جشن انقلاب” مدنظر قرار دهیم.

صفری با اشاره به اینکه از آرشیوهای مرکز استان نیز برنامه‌های کوتاه تهیه شده و علاوه بر شبکه سهند، در فضای مجازی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: ارائه عملکرد دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های مختلف، تهیه و پخش مستندهای مربوط به دوران انقلاب و شخصیت‌های تاثیرگذار استان، پخش برنامه تبریزیم با رویکرد استانی و پرداخت به دستاوردهای ۴۲ سال گذشته، انعکاس و پوشش مراسم‌های دهه فجر به ویژه شب ۲۲ بهمن و پخش ویژه برنامه سه ساعته در رادیو و تلویزیون در ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر است.

وی اضافه کرد: در رادیو نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که فجر بایرامی، محفل انقلاب، دانیشیخ و… از جمله آن بوده و رویکرد صدا و سیمای مرکز استان این است که حال و هوای دهه فجر را حاکم کند

وی افزود: در ۱۱ محور نیز در حوزه فضای مجازی برنامه ریزی کرده‌ایم و رادیو برون مرزی و رادیو مراغه نیز ویژه برنامه‌های خاصی برای این ایام تدارک دیده‌اند.

پخش سریال جلال۲ از شبکه یک

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه به پخش سریال جلال۲ از شبکه یک نیز اشاره کرد و گفت: فصل۲ سریال جلال نیز رکوردی در تاریخ سریال‌سازی صدا و سیما ثبت کرده و با اینکه ساخت سریال بعد از ۲۲ بهمن ماه سال ۹۸ شروع شده، اما در حال رایزنی هستیم که این سریال از ۲۸ یا ۲۹ بهمن سال‌جاری به عنوان اصلی‌ترین سریال شبکه یک سیما، روی آنتن برود.

وی با بیان اینکه فصل دوم سریال جلال دارای ۱۸۴ لوکیشین، ۶۴۸ سکانس و ۲۰۰ عوامل دارای دیالوگ در سریال است، افزود: بیش از ۱۰۰۰ هنرمند در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند و مزیتی که این سریال را از سایر سریال‌های تولید شده در مراکز استان‌ها متمایز می‌کند، ژانر تاریخی و صحنه‌های جنگی است.

وی با بیان اینکه سریال جلال ظرفیت آن را دارد که وقایع مهم تاریخ معاصر آذربایجان و تبریز را در قالب کار نمایشی ثبت و ضبط کند، اضافه کرد: اگر مسئولان استانی در این رابطه توجه کرده و حمایت کنند، سریال جلال تا فصل ۵ هم می‌تواند تداوم یافته و تاریخ ۶۰ سال اخیر استان را ثبت و ضبط کند.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا