اخبار

پتروشیمی میاندوآب ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰هزارتن پلی اتیلین را دارد

پتروشیمی میاندوآب ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰هزارتن پلی اتیلین را داردبه گزارش خبرنگار مهر، احد مهدوی صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری مجتمع پتروشیمی میاندوآب به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری اظهار کرد: عملیات احداث این مجتمع در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت شروع شد و تاکنون برای اجرای آن معادل ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب کشور متصل شده و با بهره‌برداری از آن برای نزدیک به ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مهدوی افزود: طرح پتروشیمی میاندوآب ظرفیت اسمی تولید ۱۷۵ هزار تن پلی‌اتیلن در سال را دارد و خوراک این واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب به مقدار تخصیص یافته ۱۴۰ هزار تن در سال تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه ۱۰ از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله ۱۲ اینچ کشیده شده ۸۸ کیلومتر است گفت: مجتمع پتروشیمی میاندوآب در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول هزار و ‎ ۶۶۰ کیلومتر ساخته شده و سالانه حدود ۱۴۰ هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می‌شود.

۶ واحد پتروشیمی دیگر نیز در مسیر این خط انتقال در مناطقی چون خرم‌آباد، کرمانشاه، مهاباد، همدان، ایلام و سنندج نیز ساخته شده است که اتیلن موردنیاز همه این واحدها از طریق این خط لوله تأمین می‌شود.

امروز طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس این مجتمع همزمان با ۲ طرح مهم نفتی دیگر شامل احداث خط لوله «گوره به جاسک» و خط تولید «نرمال هگزان» توسط رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا