خبر/ گزارش

پایان دوران آسفالت سلیقه‌ای در همدان؛ کیفیت معابر در اولویت!

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه جلوگیری از اقدامات و تصمیمات سلیقه‌ای هدف تشکیل واحد آسفالت شهرداری بوده است، گفت: اگر عملیات آسفالت در سطح شهر مبتنی بر عملیات فنی و تخصصی باشد قابل قبول است.

#همدان، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع بررسی عملکرد شهرداری در خصوص تشکیل اداره آسفالت، اظهار کرد: حوزه #آسفالت_شهرداری یکی از پرزحمت‌ترین حوزه‌ها بوده و زحمات فعالان در این حوزه قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه خبری مبنی بر شروع به فعالیت دیرهنگام کارخانه آسفالت در سال جاری بوده که این امر قابل قبول نیست، گفت: فصل کاری زیادی نداریم و اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد به منظور پیگیری و رسیدگی باید بیان شود.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: متأسفانه طی دو ماه سال جاری ظرفیت مورد انتظار از کارخانه آسفالت استخراج نشده است.

حیدری با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل واحد آسفالت جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای در این حوزه بوده است، افزود: اگر عملیات آسفالت در سطح شهر مبتنی بر عملیات فنی و تخصصی باشد قابل قبول است.

وی پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت و اقدامات #نوساز_ ناوگان حمل و نقل عمومی، توسط مدیران مربوطه در این خصوص نیز تصریح کرد: در جذب رانندگان برای بکارگیری در اتوبوس‌های جدید خریداری شده شرایط قید شده در فراخوان جدید به هیچ عنوان تغییر نکند.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه در خصوص پوشش رودخانه‌های واقع در محلات سطح شهر نیز یادآور شد: این موضوع چوب دوسر طلا شده که دستور آن را افراد دیگری می‌دهند و زحمت آن با شورا و شهرداری است و عده ای دوستدار محیط زیست هم انتقادات خود را به شورای شهر و #مدیریت_شهری وارد می‌دانند.

حیدری با بیان اینکه مردم مطالبه رفع خطر رودخانه‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: خطر بیولوژیکی در بحث #آلایندگی مطرح بوده و از سوی دیگر به دلیل عدم دیوارکشی و پوشش رودخانه‌ها در برخی نقاط امکان سقوط وجود دارد که رفع خطر در این حوزه وظیفه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به مصوبه شورای تأمین در رابطه با دیوارکشی و ایجاد پوشش رودخانه‌ها و لازم الاجرا بودن آن، ادامه داد: در مواردی همچون رودخانه بلوار سلامت به عنوان یک مطالبه عمومی به منظور ایجاد آرامش و رضایت شهروندان باید موقتا دیوارکشی انجام شود تا برای جداسازی فاضلاب آن از سوی آب منطقه‌ای نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

نظری: آزادسازی حریم و جداسازی فاضلاب راهکار عدم ایجاد پوشش رودخانه‌ها

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در بحث پوشش رودخانه‌ها اظهار کرد: یکی از راهکارها به منظور عدم ایجاد پوشش در حریم رودخانه‌ها آزادسازی حریم است.

علی‌اکبر نظری با انتقاد از عدم جداسازی فاضلاب از آب رودخانه‌ها گفت: یکی از گلایه‌های شهروندان بوی نامطبوع و آزاردهنده رودخانه‌ها به دلیل عدم جداسازی است.

وی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی اختلاط فاضلاب با آب رودخانه بیان کرد: در صورت جداسازی فاضلاب دیگر نیازی به پوشش رودخانه‌ها نبوده و تنها با دیوارکشی رفع خطر خواهد شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: متأسفانه در مواردی با آب رودخانه که مخلوط با فاضلاب است سبزیجات را آبیاری می‌کنند که این امر تهدیدکننده سلامت شهروندان بوده و ورود سازمانها و نهادهای مربوطه همچون اداره بهداشت در این موضوع ضروری است.

نظری با تأکید بر اینکه دیوارکشی رودخانه‌ها تنها وظیفه شهرداری نیست، تصریح کرد: ستاد بحران کشور در این رابطه بودجه‌های کلانی دارد و باید ورود کند.

انجمنیان: اداره آسفالت یک نیاز برای شهر است

مسئول آسفالت شهرداری همدان با اشاره به تشکیل این واحد از سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه 8400 تن آسفالت در سطح شهر اجرا شد که حدود 13 هزار مترمربع تراش و 120 هزار متر طول درزگیری بوده است.

حامد انجمنیان با بیان اینکه منطقه دو و سه بیشترین عملکرد را در آسفالت داشتند، گفت: کل عملکرد 100 درصد با سازمان عمران بوده و پیمانکاران متأسفانه به دلیل رشد قیمت قیر سال سختی را پشت سر گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو اکیپ درزگیری از ابتدای سال، بیان کرد: از سوم فروردین ماه عملیات آسفالت در سطح شهر آغاز شد.

مسئول آسفالت شهرداری همدان افزود: بر اساس بودجه پیش‌بینی شده تا پایان سال باید حدود 40 هزار تن آسفالت اجرا شود اما هدف گذاری 100 هزار تن بوده و بر اساس اولویت بندی اقدام می‌شود.

انجمنیان با تأکید بر اینکه اداره آسفالت یک نیاز برای شهر است، تصریح کرد: با توجه به ضرورت وجود این واحد و اقدامات اثرگذار آن بودجه اختصاصی نیز برای آن لازم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا