اخبار

پاس‌کاری مسئولیت حادثه پیست اتومبیلرانی و موتور سواری بناب

عصر جمعه گذشته، در جریان مسابقات موتور سواری نمایشی در پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب، در اثر برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با یکی از تماشاگران، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

نوجوانی ۱۳ ساله ای که برای تماشای این مسابقات حاضر شده بود، در اثر برخورد با موتور سیکلت، در جا جان باخته و موتور سوار ۲۰ ساله نیز روانه‌ی بیمارستان شد.

پیشتر رسانه های شهرستان پیگیر مشکلات این پیست بوده و احتمال وقوع هر نوع خطر را تذکر داده و ضرورت حضور نیروهای امدادی در محل این پیست را متذکر شده بودند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب در آبان ماه سال ۹۹ تاکید کرده بود که این اداره و هیأت ورزش‌های اتومبیل رانی و موتورسواری بناب هیچ اطلاعی از برگزاری این مسابقات ندارند و مجوزی برای برگزاری این مسابقات صادر نشده و برگزارکنندگان این مسابقات خودسرانه و بدون اخذ مجوز اقدام به برگزاری این مسابقات نمایشی کرده‌اند.

باقر بابازاده، شهردار وقت بناب نیز گفته بود که تمام اعتبارات و امکانات این مجموعه از ردیف اعتبارات ورزشی شهرداری تامین شده است و این مکان می تواند در آموزش رانندگی، فرود بالگرد و هواپیماهای سبک و همچنین پاراموتورها مورد استفاده قرار بگیرد.

سید مجید یزدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار در این خصوص اظهار کرد: در تاریخ پنجم شهریور ماه سال ۹۸ طبق صورت جلسه تنظیم شده قرار بود سه پیست اتومبیل رانی، موتور سواری و سوارکاری این مجموعه به اداره ورزش و جوانان انتقال یابد تا ما برنامه های مدونی جهت مدیریت این مجموعه ها تدوین کنیم.

وی ادامه می‌دهد: براساس قانون نظام ورزش که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و رئیس جمهور نیز ابلاغ کرده است، تنها متولی ورزش کشور عبارت است از وزرات ورزش و جوانان، ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان ها.

وی اضافه می‌کند: از این تاریخ درخواست خود را به شهردار بناب اعلام و در چندین مرحله نیز پیگیری کرده ایم اما تاکنون این زمین ها بنام اداره ورزش و جوانان شهرستان منتقل نشده است لذا ما مسئولیتی در این مجموعه ها نداریم و به دلیل بلاتکلیفی موجود، چندین سال است که در این پیست ها مسابقه ای برگزار نمی کنیم و دوستان شورا و شهرداری مسئولیت این مجموعه را برعهده دارند که امیدواریم با برنامه ریزی های خوب دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

به گزارش ایسنا، پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب که در سوم خرداد ماه سال ۹۲ توسط شهرداری بناب به بهره برداری رسیده، ۵۵۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد و از لحاظ گستردگی مساحت بعد از پیست تهران، دومین پیست بزرگ کشور محسوب می شود که برای ساخت این مجموعه در مدت سه ماه شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا