اخبار

پاسداشت شأن مردم باید یک اصل برای مسئولان باشد

شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی را برای ما به ارمغان آورد، یعنی بزرگ بودن و پاسداشت شأن عظیم مردم را به ما یاد داد،گفت: پاسداشت شأن عظیم مردم باید یک اصل برای مسئولان باشد.

علیرضا زاکانی سه شنبه، سوم خردادماه در اختتامیه همایش ملی “جلوه‌های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری”، با بیان این‌که خرمشهر، نماد افتخار بزرگی و عظمت دفاع مقدس است، اظهار کرد: معادلات ما در دوران دفاع مقدس با آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای دیگر پیدا کرد و ما در پوست خود نمی‌گنجیدیم که این عظمت و بزرگی را خلق کرده‌ایم، اما امام (ره) به ما یادآور شد که خرمشهر را خدا آزاد کرد و اسباب بیداری ما شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که وقتی این نگاه خدایی در زندگی، مدیریت و روز و شب ما یک نگاه محوری باشد، هر چیزی گشایش می‌یابد، افزود: چشم‌ها را باید شست و از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کرد چرا که اساس انقلاب اسلامی یک ودیعه الهی بود.

وی با بیان این‌که وقتی نامی از شهدا به میان می‌آید، چندین نکته را باید متذکر شد، ادامه داد: ما باید قدردان شهدا باشیم تا به سمت رشد درونی و پیوستگی بین ما و این عزیزان گام برداریم. باید زمانه‌ را با شهدا بشناسیم چرا که این شهدا، در دورانی که همه به دنبال قهرمان سازی هستند، به عنوان الگو و اسوه مطرح می‌شوند.

زاکانی با بیان این‌که شهدا زنده بوده و از ما دستگیری می‌کنند، گفت: وقتی صحبت از شهید باکری و سلیمانی می‌شود، نخستین درسی که به ما می‌دهند بندگی خود خدا بودن است. بنده شدن در بیان راحت اما در عمل بسیار سخت است.

وی با بیان این‌که شهید باکری و سلیمانی، اسوه‌ای بودند که درک بندگی خدا را در تمامی زندگی خود جاری ساختند، افزود: این دو شهید گرانقدر تابع ولی و امامشان بودند. یک مدیر باید پیام‌های ولی فقیه و امام جامعه را دریافت و سپس درک درستی را از ایده‌ها و خواسته‌های او داشته و در آن مسیر حرکت کند.

وی با بیان این‌که شهید باکری و شهید سلیمانی خادم و نوکر مردم بودند، اظهار کرد: این عشق به خدمت در طول ۹ ماه ریاست شهرداری ارومیه توسط شهید باکری کاملا مشهود بود و این شهید گرانقدر در خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت و وقتی مورد شماتت هم قرار می‌گرفت، فروتنی می‌کرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی را برای ما به ارمغان آورد، یعنی بزرگ بودن و پاسداشت شأن عظیم مردم را به ما یاد داد.

وی افزود: شهیدان باکری و سلیمانی نسبت به مردم خاکسار بودند، نسبت به دوستان خود را کوچک می‌دیدند و اهل محبت و گذشت بودند اما نسبت به دشمنان، خود را سخت و نفوذناپذیر نشان می‌دادند. وقتی در سختی قرار می‌گرفتند، تکیه گاه خود را خدا می‌دیدند و با توسل و عمل اخلاص مسیر را هموار می‌کردند.

وی تاکید کرد: این شهیدان هر کجا که خطری بود در صف اول قرار داشته و هر کجا که منفعتی بود دیگران را به جلو هدایت می‌کردند و هیچگاه نگاه تبعیص آمیز نداشتند. می‌ایستاند و می‌جنگیدند و حتی در زمان شهادت برادرش هم تبعیض قائل نمی‌شدند.

زاکانی گفت: شهدا هروز کار می‌کردند و شبانه روز سختی می‌کشیدند اما در نهایت خود را بدهکار خدا می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی اکسیر و فرهنگ بسیجی، خدمت و فداکاری وارد بحث مدیریت شهری شود، قطعاً موفق می‌شویم و معادلات را با دست خودمان تغییر می‌دهیم، به شرطی که مس وجود خود را به گوهر محضر خدا بودن و الگو قرار دادن شهدا آغشته کنیم.

وی با بیان این‌که از ویژگی‌های مشترک شهید باکری و سلیمانی، تدبیر و اندیشه و داشتن برنامه و دقت است، گفت: امروز در مدیریت شهری با بر هم انباشتگی مشکلات به سر می‌بریم و هیچ راهی جز مدیریت جهادی در مسیر خدمت به مردم نداریم تا با انجام اقدامات جدی، از خودگدشتگی، تدبیر و با تکیه بر اندیشه صحیح و نخبگان جامعه گره از زندگی مردم بگشاییم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث آلودگی هوا، ترافیک، مشکلات حمل و نقل، بی توجهی به نمادهای ایرانی اسلامی و استحکام بنا برای ایمنی و رفاه یک معضل جدی در مدیریت شهری کشور است.

شهردار تهران گفت: برای مواجهه با شرایط و بلایای طبیعی نیازمند فکر، اندیشه، راه و دقت هستیم تا شهر ما در زمره یک شهر آرام و امن قرار بگیرد و به رشد معنوی و مادی برسد.

وی خاطرنشان کرد: راه بازکردن میدان برای مردم این است که مسیر اعتماد مردم را ایجاد کنیم و این مسیر تنهااز طریق خدمت به مردم بازگشایی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا