اخبار

پاسداری از بیت المال در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی گفت: پاسداری از بیت المال جزو وظایف و ماموریت‌های محوری تمامی نهادها، ادارات و سازمان‌ها است که دیوان محاسبات این موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

محمدرضا کردلو روز چهارشنبه، چهارم اسفندماه، در نشست خبری اظهار کرد: ماموریت‌ها، اهداف و محورهای فعالیت دیوان محاسبات به‌خوبی در جامعه اطلاع‌رسانی رسانی نشده است و نبود شناخت عمومی از دیوان محاسبات یکی از مشکلات در پیشبرد اهداف این سازمان محسوب می‌شود.

وی، توجه به جهاد تبیین را یکی از اولویت های اصلی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در دوره جدید مدیریتی برشمرد و افزود: براین اساس باید درکنار عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خود نسبت به ارائه‌ی گزارش‌های عملکرد و شفاف سازی برای عموم مردم اقدام شود.

وی با بیان اینکه براساس اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را جایگاه و اهمیت دیوان محاسبات در سیستم اداری کشور مشخص و تاکید شده است، گفت: قرارگرفتن گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار اقشار مختلف مردم، در این اصول تصریح اما متاسفانه این موضوع تاکنون در سطح جامعه محقق نشده است.

کردلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم براساس شعار مبارزه با فساد، گفت: بر همین اساس رویکرد دیوان محاسبات ضمن پیشگیری از هر گونه تخلفات اداری و زمینه سازی برای سالم سازی سیستم اداری، حفظ حیثیت اجتماعی نظام و تقویت حاکمیت است.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی با تاکید بر شناسایی گلوگاه‌های فسادزا در ادارات، سازمان‌ها و نهادهایی که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند، تاکید کرد: شفاف سازی یکی از رئوس مهم فعالیت های دیوان محاسبات آذربایجان شرقی بیان کرد و بر این اساس ما تمایل داریم مدیران دولتی خودشان برای پاسخگوئی علاقه‌مند باشند و اینطور نباشد که ما سراغ آنها رفته و حساب کشی کنیم لذا واحدهای اداری که بودجه دولتی دارند مکلف به پاسخگوئی هستند.

به گزاش باش خبر وبه نقل از ایسنا، کردلو در پایان گفت: ما با کسی تعارف نداریم و هر کجا و هرزمان احساس کنیم بیت المال به خطر می‌افتد، آن روز برای ما عاشورا است و حتما برخورد خواهیم کرد چراکه خود را نماینده ۸۰ میلیون مردم می‌دانیم و طی سال های اخیر نیز ثابت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا