اخبار

پارکور ورزشی مهیج با ورزشکاران مستعد در مراغه

پارکور» ورزشی مهیج و از رشته‌های هیات انجمن‌های ورزشی محسوب می‌شود که در مراغه با داشتن ورزشکارانی مستعد و پرتلاش، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.، این رشته ورزشی در مراغه از جایگاه ویژه برخوردار است به طوری که هیئت انجمن‌های ورزشی مراغه در ارزیابی سال گذشته در رتبه نخست استان قرار گرفت؛ هیئتی که رشته‌هایی چون سپک‌تاکرا، پارکور، دارت، فوتبال دستی، کیک بوکسینگ، موتای، طناب‌کشی، پاراگلایدر، راگبی، فلوربال و برای تونیک را در بر می‌گیرد و بیش از ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته در آنها فعالیت می‌کنند.

رشته ورزشی سپک‌تاکرا نیز با داشتن چندین ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف و در ۲ بخش بانوان و آقایان و همچنین با حضور «غلامرضا عبدی» سرپرست تیم ملی جوانان و داور بین‌المللی این رشته در شهرستان، از جمله رشته‌های پرطرفدار و پرافتخار هیات انجمن‌های ورزشی و حتی جامعه ورزشی مراغه محسوب می‌شود.

اما در حال حاضر «پارکور» رشته‌ ورزشی محبوب دیگری از هیات انجمن‌های ورزشی شهرستان در بین جوانان مراغه‌ای است که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و به دلیل هیجان و شیوه‌های خاص حرکتی و زمانی، طرفداران بسیاری را جذب کرده است.

تا جایی که همزمان با هفته وحدت و تربیت بدنی و در سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، نخستین همایش پارکورکاران مراغه در سالن حجاب با حضور ورزشکاران و خانواده‌های آنان با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار شد.

حضور ورزشکاران در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان و تعداد محدودی از جوانان و بزرگسالان آن هم در کنار خانواده‌های خود با شور و اشتیاق در این آیین جمع شده بودند، بسیار جالب توجه بود؛ نکته جالب این مراسم حمایت و علاقه شدید خانواده‌ها به این رشته ورزشی و مربی جوان ورزشکاران بود.

پس از قرائت قرآن و سرود مقدس کشورمان با دعوت مجری برنامه، رئیس جوان کمیته پارکور مراغه که همزمان به عنوان مربی و ورزشکار این رشته فعالیت می‌کند، پشت تریبون آمد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ ورزشکار سازمان‌یافته در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.
پارکور ورزشی مهیج با ورزشکاران مستعد در مراغه
به گفته «امیرحسین حسین‌خان»ی وی از حدود پنج ماه قبل سکان ریاست کمیته پارکور مراغه را عهده‌دار شده و در این مدت کوتاه توانسته است با فعالیت در رده‌های سنی مختلف، ورزشکاران بسیاری را به این رشته ورزشی مهیج علاقه‌مند کند.

وی می‌گوید: تعامل و همراهی با رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی مراغه و برنامه‌ریزی برای حضور در رویدادهای مختلف استانی و کشوری در برنامه‌های امسال این کمیته گنجانده شده است.

به گفته وی به زودی لیگ استانی پارکور آغاز خواهد شد که مراغه برای حضوری پرقدرت در این رقابت‌ها ۳۵ ورزشکار را آماده کرده است.

پس از صحبت‌های رئیس کمیته پارکور مراغه، رئیس هیات انجمن‌های ورزشی مراغه نیز در سخنانی بیان کرد: رشته ورزشی پارکور چهار سال است که در شهرستان فعال شده است و طرفداران بسیاری در مراغه دارد.
پارکور ورزشی مهیج با ورزشکاران مستعد در مراغه
غلامرضا عبدی افزود: پارکور ورزشی است که می‌تواند برای دیگر رشته‌های ورزشی ورزشی پایه محسوب شود که خوشبختانه برخی از ورزشکاران این رشته در ورزش «سپک تاکرا» نیز فعالیت می‌کنند و از ملی‌پوشان این رشته محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: فعالیت در رده‌های سنی نونهالان در اولویت این رشته ورزشی قرار دارد و با برنامه‌ریزی و دوری از حاشیه در آینده، از این رشته و قهرمانان آن بسیار خواهیم شنید.

وی همچنین به دیگر رشته‌های ورزشی هیئت نیز اشاره کرد و گفت: در این روزها و در اولین دوره مسابقات جهانی مهارت‌های انفرادی سپک‌تاکرا که به شکل مجازی و به میزبانی ایران برگزار می‌شود، چهار ورزشکار مراغه‌ای حضور دارند.

وی اضافه کرد: قهرمانان دیگری نیز در رشته‌های ورزشی کیک بوکسینگ، موتای و فوتبال دستی فعالیت می‌کنند.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از ایرنا در این همایش «ابراهیم خوشرفتار» نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه، برخی از عوامل انتظامی و سپاه شهرستان و همچنین «مهدی ایمانی» رئیس کمیته پارکور تبریز نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم از ورزشکاران و تلاشگران رشته ورزش پارکور تجلیل شد.

پارکور یکی از رشته های ورزشی هیات انجمن های ورزشی است که شبیه به ژیمناستیک بوده و ورزشکاران آن به اجرای حرکات مختلف در پارک ها و فضای مختلف می پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا