اخبار

پارسال ۹ هزار و ۳۶۲ نفر در مراغه خون اهدا کردند

رییس پایگاه انتقال خون مراغه گفت: با وجود شرایط کرونا، ۹ هزار و ۳۶۲ نفر در این شهرستان طی سال گذشته موفق به اهدای خون کامل به نیازمندان شدند.

محمود مهدوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر به این پایگاه مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۹ هزار و ۳۶۲ نفر موفق به اهدای خون کامل شدند.

وی ادامه داد: خون‌های اهدایی توسط اهداکنندگان از نظر سلامت محصولات خونی پایش سلامت شد و در قالب فرآروده های مختف در اختیار بخش‌های درمانی شهرستان و منطقه قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از اهداکنندگان خون بیان کرد: بیشترین رده سنی اهدا کنندگان خون در این شهرستان ۱۷ تا ۲۶ سال و کمترین رده ۶۰ تا ۶۵ سال بوده است.

وی افزود: شهروندان این شهرستان در ایام کرونایی سال گذشته نیز در مورد امر خیر اهدای خون برای بهره‌مندی بیماران کوتاهی نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: پایگاه انتقال خون این شهرستان در نوبت صبح ایام ماه مبارک رمضان خون‌گیری ندارد و از ساعت ۲۱.۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد هر روز فعال خواهد بود.

پایگاه انتقال خون مراغه وظیفه تامین فرآورده‌های خونی بیمارستان‌های چهار شهر مراغه، بناب، عجب‌شیر و ملکان را بر عهده دارد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا