اخبار

وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی شکننده است

مدیر گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها و عادی‌انگاری مردم، گفت: وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان شکننده است.

دکتر سیمین خیاط‌ زاده روز یکشنبه در گفت وگویی با بیان اینکه اگرچه در روزهای اخیر کاهش موارد ابتلا و بستری داریم، اظهار کرد: احتمال دارد این وضعیت در شهرستان‌های دیگر استان شکننده باشد زیرا این کاهش آهسته است و وقتی که کاهش ابتلا آهسته پیش برود، احتمال شکنندگی وضع موجود حتمی است.

وی دلیل شکنندگی وضع موجود را مسافرت‌های اخیر مردم به خصوص به شهرستان مهمان‌پذیری چون جلفا عنوان کرد و گفت: در تعطیلی‌های اخیر افراد بیشتری به جلفا مسافرت کرده‌اند که این یکی از عوامل قرمز شدن وضعیت شهرستان شده است؛ همچنین در شهرستان مرند به دلیل استقبال کم شهروندان از واکسیناسیون احتمال قرمز شدن شهرستان وجود دارد.

وی میانگین واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۴۱ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر «خیاط زاده» با تاکید بر مراجعه به موقع افراد برای واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: با مراجعه به موقع مردم شکاف بین دز اول و دوم به حداقل می‌رسد تا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری باشیم.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا