اخبار

وضعیت تبریز و جلفا نگران کننده است/ کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک

علیار راستگو ظهر امروز در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه‌های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد ۹ در استان موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.

وی با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌های جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اظهار کرد: عادی انگاری توسط برخی از افراد جامعه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

راستگو همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های استان گفت: هرگونه سهل انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میز عزیزانمان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ طرح شهید سلیمانی از ماه‌ها قبل برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و اطرافیان آنها جهت کاهش تسری این بیماری آغاز شده که اجرای موفق آن باعث کاهش آمار مبتلایان شده است.اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا