اخبار

وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا حادتر می‌شود

وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا حادتر می‌شودجواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار دارد و ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد است.
وی با اشاره به افزایش آمار ابتلا اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در آی‌سی‌یو، بیماران وصل به ونتیلاتور و موارد فوت افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: به دلیل شرایط بحرانی کرونا، مجبور به لغو اعمال جراحی شده ایم زیرا در حال حاضر بیش از ۸۲۰ بیمار با سندرم حاد تنفسی در کل استان داریم که این تعداد بسیار قابل توجه است.
وی با تاکید بر اینکه بی تفاوتی و ساده انگاری نسبت به کرونا باعث افزایش بیماری می شود، ادامه داد: با افزایش بستری ها توان کاری همکاران ما کاهش می یابد ولی سیستم بهداشتی و درمانی به طور کامل هوشیار است.
آقازاده با بیان اینکه برای پیشگیری از موارد بیماری، برخی محدودیت‌ها اعمال خواهد شد، اظهار کرد: سازمان‌ها و ادارات موظف هستند تا به افرادی که بدون ماسک هستند، خدمات ارائه نکنند و در کنار آن، کارکنان نیز باید از ماسک استفاده کنند.
وی تولید واکسن و داروی ضدکرونا را در شرایط فعلی تکذیب کرد و گفت: بعضی از افراد برخی تست‌های سرولوژیک را تبلیغ می کنند و حتی با ادارات برای انجام این تست‌ها قرارداد می بندند، که هیچکدام را تایید نمی کنیم.
وی تاکید کرد: رعایت موازین بهداشتی، شستن دست ها با آب و صابون، خودمراقبتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن باید جدی گرفته شود تا این بیماری را مهار کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از شهروندان خواست تا از حضور در تجمع‌ها اعم از مراسم عروسی و مجالس ترحیم خودداری کنند زیرا این مراسم، بیشترین سهم را در شیوع بیماری دارد.
بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافته و در بیش از چهار ماه گذشته افزون بر ۲۳۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که حدود ۸۵ درصد آنان بهبود یافته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا