اخبار

وزیر راه و شهرسازی از کارگاه عملیاتی قزوین – تنکابن بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی از کارگاه عملیاتی قزوین – تنکابن بازدید کردمشاور طرح قطعه نخست این طرح در این بازدید، اظهار داشت: جاده قزوین – تنکابن به عنوان مسیر ارتباطی استان‌های قزوین و مازندران است و کار طراحی آن مربوط به قبل از سال ۸۵ است.
امیر رضایی ادامه داد: در ابتدای طرح، ۲ قطعه آن به صورت محدود و با منابع استانی انجام شد و از سال ۸۵ به بعد نیز اعتبارات ملی برای آن مصوب گردید.
وی گفت: در سال ۸۸ اعتباری از محل فروش سهام به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و بعد از آن ادامه پروژه به شرکت راه منتقل و مطالعات آن بازنگری شد.
رضایی افزود: این طرح از سال ۹۰ با ترک تشریفات به قرارگاه خاتم واگذار گردید و اولویت اتمام آن نیز از  کیلومتر صفر تا ۶۲ به عنوان قطعه اول در نظر گرفته شد.
این مسوول یادآور شد: بهره برداری از این پروژه به سه هزار و ۲۵۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در قطعه نخست آن نیز ۲ پل طراحی شده اما مورد احداث قرار نگرفته است.
وی یادآور شد: از کیلومتر ۳۳ تا ۴۵ این قطعه نخست با مشکل رانش زمین روبه رو هستیم که باید برای آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.
این جاده از حاشیه آزادراه قزوین – کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا