اخبار

وزیرامورخارجه: اروپا رفتار های احساسی می کند اما برایش هزینه دارد

امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان صدور قطعنامه مداخله جویانه اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: باید بر روی دیپلماسی تمرکز کنیم.

حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه در بیست و ششمین اجلاس وزرای خارجه اکو به میزبانی ازبکستان صدور قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا را قویا محکوم کرد و گفت: بی تردید تبعات منفی چنین رفتار‌های احساسی برای اروپا هزینه زا می‌باشد و لذا مسیر درست، تمرکز بر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت است.

وزیرامورخارجه همچنین رفتار اهانت آمیز نسبت به مقدسات ادیان الهی به ویژه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و حمایت دولت‌های غربی از آن تحت عنوان آزادی بیان را به هیچ وجه قابل قبول ندانست و آن را شدیداً محکوم کرد.

#امیر _عبداللهیان با ابراز خرسندی از حضور در نشست شورای وزیران اکو و قدردانی از دولتِ دوست و ملت عزیز #ازبکستان بواسطه مهمان نوازی گرم و میزبانیِ این نشست در شهر تاشکند سپاسگزاری می‌کنم، ریاستِ #جمهوری_آذربایجان بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۳ را به جیحون بایرامف وزیر خارجه این کشور تبریک گفت و از دبیرکل اکو بخاطر تلاش‌های موثر در پیشبرد امور و نیز آماده سازی این نشست تشکر کرد.

وی افزود: سه دهه از تلاش ۱۰ کشور برای همگرایی منطقه‌ای در این پهنه تاریخی و تمدنی گذشته است و بستر‌های ارزشمندی برای همکاری منطقه‌ای شکل گرفته است هرچند کماکان فاصله قابل توجهی میان دستاورد‌ها و ظرفیت‌های واقعی منطقه اکو به چشم می‌خورد.

رئیس دستگاه #دیپلماسی تاکید کرد: اینجانب در مراسمی که به مناسبت سی امین سالگرد پیوستن هفت عضو جدید به سازمان همکاری اقتصادی در #تهران برگزار شد، تصریح کردم سازمان اکو می‌تواند الگو‌های موفقی در همکاری‌های جنوب – جنوب؛ همکاری مابین کشور‌های محصور در خشکی و کشور‌های ترانزیت؛ همکاری مابین کشور‌های تولید کننده و مصرف کننده انرژی، همکاری‌های مردم-محور بویژه در حوزه گردشگری؛ همکاری‌های علمی و دانشگاهی؛ و همکاری‌های فنآورانه و نوآورانه ارائه نماید. براین باوریم که ارزش‌ها و میراث مشترک غنی فرهنگی، مذهبی و آئینی کشور‌های عضو بن مایه‌ای قوی جهت چنین چشم انداز روشنی در منطقه است. /باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا