اخبار

ورزش هاکی در ایران نیازمند توجه و معرفی بیشتر است

ورزش هاکی در ایران نیازمند توجه و معرفی بیشتر استبهرام قدیمی روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات هاکی استان قزوین، افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانستیم رشته هاکی را بعد از ۵۱ سال به خانه اصلی خود که آموزش و پرورش است، برگردانیم و امیدواریم این رشته با حمایت مسوولان از پشت دروازه بیرون آید.
وی با بیان اینکه هم اکنون کرسی‌های بین المللی خوبی در هاکی آسیا داریم، افزود: راه اندازی هاکی در مدارس یکی از برنامه‌های ما بود که خوشبختانه انجام شد و برگزاری مسابقات داخل سالن بانوان، هاکی روی چمن، پشتوانه سازی در رده‌های پایه و… نیز در دستور کار قرار دارد.
این مسوول ورزشی افزود: حدود ۸۰۰ ورزشکار زیر ۱۶ سال را در رشته هاکی شناسایی کرده و برای اولین بار به بازی‌های مسابقات دختران قهرمانی آسیا اعزام کردیم.
این مسوول گفت: هاکی یک رشته المپیکی است و باید نگاه مسوولان و مدیران به آن تغییر یابد.
وی با تاکید بر مشخص کردن آمار واقعی ورزشکاران این رشته، اضافه کرد: جامعه ورزشی ما از نظر کمی و کیفی در حال افزایش است و باید آمار واقعی ورزشکاران این رشته در سطح کشور مشخص شود.
قدیمی با بیان اینکه کل بودجه این فدراسیون که از وزارت ورزش و جوانان در اختیار قرار داده شده حدود یک و نیم میلیارد تومان است، افزود: اگر نگاه ما به وزارت ورزش و جوانان باشد باید در فدراسیون را تخته کنیم بلکه باید از دستگاه‌های ذیربط در امر ورزش، خیران، کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی برای تامین بودجه کمک بگیریم.
وی اضافه کرد: هاکی ورزش ملی و بومی ما است و امیدواریم بهمن ماه سال جاری دستیابی به سکوی جهانی را در بلژیک جشن بگیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا