اخبار

وحشی شیکال لار لامرددَ خلخ کِمَکینن دِره قالموشلار

وحشی شیکال لار لامرددَ خلخ کِمَکینن دِره قالموشلار

شهرستان لامرد استان فارس در مجاورت بنادرجنوبی ایران قرار دارد، وجود منابع عظیم گاز، تاسیس و راه اندازی پالایشگاه گازی پارسیان در جوار این شهرستان، نزدیکی به پالایشگاه بزرگ عسلویه و دسترسی آسان به آب‌های آزاد خلیج فارس، تاسیس کارخانه سیمان و کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب از جمله عواملی هستند که این منطقه را به یک قطب اقتصادی صنعتی تبدیل کرده است.
با وجود پیشرفت‌های صنعتی این شهرستان، مردم این دیار گرمسیری نسبت به طبیعت بی تفاوت نیستند و برای حفاظت از طبیعت زیبا و تنوع حیات وحش این شهرستان گرمسیری صنعتی تلاش میکنند
شکارچی که قرقبان شد
سلمان پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد یکی از راهکار‌های اساسی و ارزشمند برای حفاظت از محیط زیست را مشارکت‌های مردمی برشمرد و گفت: مردم بهترین حافظان محیط زیست هستند و مشارکتشان در این امر راهکاری ارزشمند در فرهنگ سازی است.
این مقام مسئول از چندین انجمن مردم نهاد فعال در عرصه‌های محیط زیست نام برد که درشهرستان لامرد فعالیت می‌کنند و نقشی ارزشمند در حفاظت از محیط زیست دارند.
سلمان پور برای اهمیت اثر بخشی فعالیت‌های مردمی و یکی از دستاورد‌ها به این نکته اشاره کرد که بسیاری از شکارچیان لامردی تفنگ را برزمین گذاشتند و حالا خودشان در حفاظت از حیات وحش می‌کوشند.
او از حسین کیمیایی نام برد که زمانی از شکارچیان ماهر لامردی بود، ولی حالا خود به عنوان قرقبان انجمن حیات وحش سادول فعالیت دارد.د.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا