اخبار

وجود ۱۰۵۷ خیر مدرسه ساز در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی دارای ۱۰۵۷خیر مدرسه ساز است، گفت: از این تعداد ۹۱۲ خیر حقیقی و 145 خیر حقوقی ثبت شده است.

پیام صدقی روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به هدف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز تکریم خیران بوده که سعی کردیم با حضور حداقلی امسال نیز در آیینی از خیران تکریم و تقدیر کنیم.

وی خیرین مدرسه ساز را بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: خیرین همواره در امر مدرسه سازی پیشتاز بوده‌ و همواره ما را در این راستا یاری کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بیان کرد: مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

وی در رابطه با مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی، افزود: در بیستمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز حدود 80 میلیارد تومان میزان آورده‌ی خیرین بود که این رقم در بیست و یکمین دوره به ۱۰۰میلیارد تومان رسید و در بیست و دومین دوره با جهش مواجه شده و به رقم 208 میلیارد تومان افزایش یافت، اکنون نیز این آمار و ارقام به ۲۲۰ میلیارد رسیده است، امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۳۰۰میلیارد افزایش یابد.

صدقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزء استان‌های پیشتاز در جذب مشارکت های مردمی محسوب می‌شود، ادامه داد: 134 پروژه در حدود 510 کلاس درس داریم که تعدادی از آنها کاملا خیرساز بوده و برخی نیز با مشارکت دولت و خیرین در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بیان کرد: بالغ بر 360 پروژه مشارکت در حال اجرا داریم که برخی از آنها در حال اتمام و برخی نیز در حال آغاز است، ما از سال 99 پروژه‌ی ناقصی نداریم همچنین در سال 1400 نیز سعی مان بر این بوده پروژه‌ها را به موقع تحویل دهیم.

وی در ادامه در خصوص میزان اعتبارات که دولت برای نوسازی در نظر گرفته است، گفت: سال گذشته میزان اعتبارات ما 80 میلیارد تومان بود که امسال این رقم به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

صدقی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نهضت مدرسه سازی در شهرستان‌ها، گفت: شهرستان‌های ملکان، عجب شیر و غیره در خصوص مدرسه سازی پیشتاز بوده و میزان مشارکت های خیرین در این شهرستان ها بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر با هدف مشارکت همه برای مدرسه سازی، گفت: سال گذشته در این طرح نزدیک به ۲۲ هزار نفر در استان در مدرسه سازی با کمک مبالغی از ۱۰۰۰ تومان تا بالای ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت کرده‌اند این حرکت بسیار خوبی برای مشارکت حتی اهالی بسیاری از روستاها در کار مدرسه سازی بود.

وی یادآور شد: امسال اولین جشنواره خیرین خارج از کشور به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد که در این رویداد از سردیس حاج کریم مردانی آذر هم به عنوان خیر بزرگ ملی هم رونمایی شد.

صدقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دغدغه‌مند بتوانیم نقش خود را در این راه سخت اما شیرین ایفا کنیم و موجبات اعتلای فرزندان این سرزمین را فراهم آوریم.

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با حضور خیران مدرسه ساز روز دوشنبه 17 آبان ماه سال جاری در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا