اخبار

واکنش آمریکا به مذاکرات ایران و اروپا

آمریکا در پاسخ به مذاکرات بین ایران و اروپا در خصوص احیای برجام و رفع برخی اختلافات، به طور مداوم با تروییکای اروپا در ارتباط است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و اروپا و نیز بدون ورود به جزئیات گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا گفت: ما به صورت مداوم با همتایان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی در مورد ایران در ارتباط هستیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره طرح های ضد ایرانی #مجلس #نمایندگان #آمریکا نیز گفت: ما به صورت منظم با #کنگره در خصوص سیاست ایران و آمریکا در ارتباط هستیم و با کنگره مشورت می کنیم.

معاون سخنگوی #وزارت_خارجه آمریکا با تکرار ادعاها درباره نفوذ ایران در منطقه غرب #آسیا ادعا کرد: در مورد اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه باید بگویم ما همچنان چندین ابزار لازم در اختیار داریم و #تحریم ها بزرگ ترین بخش این ابزار است و این تحریم ها همچنان حکومت ایران را مسئولیت پذیر می کند.

پاتل در خصوص حملات ترکیه به شمال سوریه نیز گفت: ترکیه همچنان یک متحد مهم ما در ناتو است و آمریکا در خصوص مسائل مختلف با این کشور مشورت می کند.

وی افزود: در مورد شمال سوریه باید بگویم اولویت ما همچنان محافظت از دستاوردها در مبارزه با داعش است. بنابر این موضع ما این است که هر اقدامی که غیرنظامیان سوریه، نیروهای آمریکا و تلاش ها برای شکست داعش را تضعیف می کند، با آن مخالفیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره روابط چین و آمریکا نیز گفت: رئیس جمهور آمریکا معتقد است که دیپلماسی مانند سفر بلینکن به چین روش مسوولانه ای برای مدیریت تنش ها و جلوگیری از برداشت های نادرست است. اولویت ما مدیریت تنش ها با چین به صورت مسوولانه است. /منیبان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا