اخبار

واژگونی تانکر سوخت در شیراز

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از واگونی تانکر سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد شیراز خبرداد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: دیشب یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد، روبه روی ترمینال باربری به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شد .
محمد هادی قانع ادامه داد: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵، ۹,۵ و چهار به همراه خودرو‌های فوماتیک، خودرو حامل کف، خودرو‌های تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده محبوس شده در خودرو را خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند.
قانع اظهارداشت: نشست شدید بنزین نیز در محل اتفاق افتاده بود و این سانحه می‌توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشته باشد.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه نیرو‌های عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با استفاده مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، اعلام کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت، بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف شد، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.
این مقام مسئول با اشاره به این که نیرو‌های عملیاتی در ۴ ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار داشت: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل، تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا