اخبار

هیچ بن بستی در رابطه با آژانس انرژی اتمی نداریم

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بن بستی از نظر ما نیست، گفت: مذاکرات هم برقرار است در مورد اظهارات گروسی دو جنبه وجود دارد؛ یکی بحث خود پادمان و دیگری سند برجام است.

این خبرهایی که تیتر میشود از رسانه ها به نقل از آقای گروسی دو بخش دارد؛ یکی برجام است که بر پایه رفع اتهامات شکل گرفته برای پاسخ دادن به این اتهامات برجام ۲۰ سال مذاکره شده و سند برجام شکل گرفته است و طبق آن پذیرفتهاند که اتهامات را با توجه به بازرسیهایی که تا آن زمان انجام دادهاند کنار بگذارند و تحریمها را بردارند. جمهوری اسالمی ایران هم محدودیتها و نظارتهای تشدید را در ازای لغو تحریمها پذیرفته است.

وی افزود: کدام منطق بر این جریان حاکم است؟ هر دین و آیینی هم داشته باشند باید منطقی بر هر سندی که طبق آن گفتوگو میشود وجود داشته باشد. سند این بوده که شما تحریمها را لغو کنید، اتهامات را کنار بگذارید، ما هم در این راستا محدودیتها و نظارت تشدید شده را میپذیریم که اعتمادسازی اتفاق بیفتد اما شما به تعهداتتان عمل نکردید.

معاون رئیسجمهور با تاکید بر اینکه بن بستی از نظر ما نیست، گفت: مذاکرات هم برقرار است در مورد اظهارات گروسی دو جنبه وجود دارد؛ یکی بحث خود پادمان و دیگری سند برجام است. در مورد برجام رفتارهایی که میکنند سیاسی است نه ما با آژانس اختالف داریم و نه در برجام بن بست بوده مذاکرات طرف مقابل و ما در چارچوب سند ۲۰۱۵ انجام شده است اینکه هر از گاهی از اهرم فشاری و از جبههای به جبهه دیگر مهاجرت میکنند که فشار را بر ایران تشدید کنند، این دشمنی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: سفر گروسی همیشه برقرار بوده بازرسان آژانس در ایران هستند و مرتب ما را بازرسی می کنند و رابطهمان با آژانس بر قرار است. /ایلنا

#رئیس_سازمان_انر ژی_اتمی #آژ انس_انر ژی_اتمی #برجام #معاون_رئیس_جمهور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا