اخبار

هوای زنجان گرم می‌شود

هوای زنجان گرم می‌شودحسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دمای هوا در برخی از مناطق این استان ازجمله طارم به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز خواهد رسید.
وی اظهار داشت: آسمان زنجان امروز /پنجشنبه ۱۲ تیر ماه/ صاف تا قسمتی ابری و نوبت بعدازظهر نیز با وزش باد و در برخی مناطق استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز جمعه /۱۳ تیرماه جاری/ نیز آسمان زنجان صاف و تا قسمتی ابری و از بعدازظهر نیز با وزش باد همراه خواهد شد.
سلطانی به میزان دما هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده چورزق در شهرستان طارم و شهرستان خرمدره به ترتیب با میزان دمای ۳۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان زنجان گزارش شدند.  
وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد. 
سلطانی با بیان اینکه ورود توده هوای سرد از عرض های شمالی، موجب خنک شدن هوای زنجان شده است، تصریح کرد: دمای هوای این استان از روز جمعه /ششم تیر ماه/ بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد نسبت به روزهای قبل، خنک تر شده است.
جمعه /ششم تیر ماه جاری/ زنجان با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان خنک در بین مراکز استان ایران، گزارش شد و در مدت یاد شده شهرهای خدابنده و گرماب به ترتیب با میزان دمای ۱۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان بودند.  
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا