اخبار

هنگامی که ایالات متحده طرفدار حقوق زنان میشود

«Commission on the Status of Women» یا همان کمیسیون مقام زن که از ابتدا با هدف کمک به پیشرفت بانوان در جهان تشکیل شد. نهادی که به گفته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ۵۴ رأی با کسب ۴۳ رأی عضو کمیسیون مقام زن در این مجموعه شده است.

تلاش آمریکایی برای حذف نام ایران از کمیسیون مقام زن 

ماجرا هم از این قرار بود که بایدن از شروع اغتشاشات در ایران که البته خود حامی آن بودند نشست‌های متعددی را برگزار کرد و در آن ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد. علاوه بر این تحریم‌های بسیاری را نیز بر فهرست محرومیت‌های ایران اضافه کرد.

کاملا هریس معاون بایدن نیز در تاریخ ۱۱ آبان ماه در بیانیه از اعلام کرد که قرار است قطعنامه حذف نام ایران را در تاریخ ۱۴ دسامبر یا ۲۳ آذرماه در سازمان ملل مطرح کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم ۱۶ آذرماه در نشستی خبری در واشنگتن، گفته بود: «شروع این اقدام به اوایل ماه گذشته برمی‌گردد، زمانی که «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای حذف ایران به عنوان عضوی از کمیسیون مقام زن بیان کرد. این اقدامی درست و مناسب است و نشان می‌دهد ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان و همچنین گروه‌های مختلف جامعه مدنی هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «چرا این میزان جرم و جنایت در آمریکا بالا است اگر همه اینها موجب واقعی هستند؟ آیا غیر از این است که دولت آمریکا عملکرد درست و سازنده‌ای نداشته و به جای توجه به امور داخلی و امور شهروندان خودش وقت و انرژی و سرمایه ملی شهروندان آمریکا را طرف توجه و مداخله در امور داخلی دیگر کشورهای جهان می‌کند؟ کشوری که مدعی دفاع از حقوق زنان است اولا این میزان تحریم نکند و دوم اینکه به وضعیت زنان در داخل آمریکا توجه کند. سطح بالای خشونت در داخل زندان‌های آمریکا واقعیت است. بنابراین هم اقدام غیرقانونی و دوگانه است و هم شعارهایی که می‌دهند شعارهای توخالی و دقیقا نقطه مقابل آن چیزی است که در داخل این کشورها منجمله کشور آمریکا وجود دارد».

در پایان باید گفت که براساس گزارش مرکز جرایم آمریکا، روزانه در این کشور به طور میانگین ۱۸۷۱ زن مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و حالا همین کشور مدعی دفاع از حقوق زنان ایرانی شده و قرار است امروز در اقدامی نامشروع تلاش کند تا ایران را از این کمیسیون اخراج کند. /باشگاه خبرنگاران جوان

#آمریکا #ایران #حقوق_بشر #زن

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا