اخبار

همراهی بازاریان و تلاش پرسنل درمانی زمینه‌ساز کاهش ابتلا به کروناست

 

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی حسینی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای مراغه افزود: مشارکت فعال و مناسب بازاریان و واحدهای صنفی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت محدودیت های کرونایی در روزهای گذشته قابل تقدیر بوده و موجب کاهش محسوس تعداد مبتلایان در این شهرستان شده است.
وی با تاکید بر تداوم محدودیت های کرونایی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا ادامه داد: با وجود تلاش های انجام شده، روند کاهشی مبتلایان و فوتی های کرونایی در این شهرستان با میانگین کشوری فاصله داشته و باید عزم و تلاش بیشتری در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شود.
وی اضافه کرد: تردد های غیرضروری و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان و نیز تجمعات خانوادگی مهم ترین عوامل شیوع بیماری کرونا بوده است.
موسوی حسینی گفت: اجرای محدودیت های ترافیکی کرونایی و فرهنگ سازی در رسانه ها، بهترین راهکار برای کاهش عوامل افزایش ابتلا به این بیماری است.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مراغه افزود: این طرح با مشارکت و همراهی تمامی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در این شهرستان در حال اجراست.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۶۱۰ نفر به صورت عملیاتی در طرح شهید سلیمانی در کنار سایر نهادها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان فعالیت می کنند.
موسوی حسینی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی آرامستان های شهری و روستایی این شهرستان تعطیل خواهد بود.
طرح شهید سلیمانی در تمامی خانه های بهداشت و مراکز سلامت اجرا می شود
فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: هم اکنون این طرح در تمامی خانه های بهداشت و مراکز سلامت اجرا می شود.
سرهنگ پاسدار سعید رشیدی افزود: این طرح با حضور ۱۹۲ نفر از بسیجیان در ۶۴ خانه بهداشت روستایی و ۲۳ مرکز سلامت شهری در حال اجراست.
وی ادامه داد: همچنین در این طرح ۶۹ تیم احتیاط با حضور بسیجیان برای پیشگیری و مقابله با کرونا و نیز امدادرسانی به خانواده های نیازمند پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: طرح شهید سردار سلیمانی در ۲ حوزه تخصصی و عملیاتی و به ترتیب با مدیریت سپاه و دانشکده علوم پزشکی با هدف خدمات رسانی بهداشتی، نظارتی و حمایتی اجرا می شود.
کاهش ۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا هدف گذاری بخش بهداشت و سلامت
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: کاهش ۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا تا ۳ ماه آینده هدف گذاری بخش بهداشت و سلامت و وزارت بهداشت است.
اصغر تنومند افزود: با وجود تداوم روند شیوع بیماری کرونا، در ۲ هفته اخیر در زمینه ابتلا به این بیماری به وضعیت پایداری رسیده ایم و تعداد بستری ها در مراکز درمانی به ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر رسیده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای تست های سریع تشخیص کرونا در این شهرستان ادامه داد: در روزهای آینده با اجرای آموزش های لازم، زمینه برای آغاز تست های سریع تشخیصی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: در بخش نظارت ای بهداشتی نیز در ۲ هفته اخیر، یک هزار و ۳۳۸ مکان عمومی و صنفی مورد بازدید قرار گرفته که برای ۱۳۵ واحد اخطار تخلف صادر شده است.
نادر نجد دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی گفت: در آرامستان ها، فقط بستگان درجه اول متوفیان مجاز به برگزاری مراسم کفن و دفن و تشییع هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا