تمرکز ویژه بر شهرسازی و معماری در جلسه مشترک شورا
در جلسه هفتم کمیسیون تلفیق که به صورت مشترک با کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، اعضا به ارزیابی برنامه پنجساله دوم شهرداری در حوزه حملونقل و ترافیک پرداختند و بر لزوم اصلاح ساختار معاونت حملونقل، پیگیری پروژههای قطار شهری و توسعه هوشمندسازی با بهرهگیری از زیرساختهای فیبر نوری تأکید کردند

#تبریز،کمیسیون تلفیق، با اشاره به سردرگمی موجود در معاونت حملونقل شهرداری، بر لزوم ساختاربندی دقیق و منسجم این معاونت تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، به دلیل نبود ساختار مشخص، نمیتوان از این معاونت انتظار و مطالبه روشنی داشت.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک، بر ضرورت بازنگری در ساختار سازمانی و تعیین دقیق نقشها و وظایف معاونت حملونقل تأکید نمود تا عملکرد آن بهبود یابد.
در ادامه، احد صادقی، عضو کمیسیون، با اشاره به ادغام کشتارگاه و سازمان میادین، به اهمیت اجرای کامل این ادغام اشاره کرد و افزود: از نظر قانونی کد #اقتصادی کشتارگاه حذف شده است و ملزم به ادغام با سازمان میادین است باید تصمیمات یکسانی در این زمینه اتخاذ شود، اما متأسفانه شهرداری و شورا به این موضوع پایبند نیستند.
رشیدی همچنین به چالشهای تعارض میان ستاد معاونت حملونقل و سازمان ترافیک اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب تغییرات مکرر در مدیریت این حوزه شده و به بخش تخصصی معاونت آسیب زده است.
در بخش دیگری از جلسه، امیر حقیان درباره مشکلات مربوط به ایستگاههای ۹ و ۱۰ خط دوم قطار شهری گفت: لزوم توجه ویژه مدیریت شهری به تملک و پیگیری امور اداری این ایستگاهها وجود دارد تا مشکلات شهروندان رفع شود.
رشیدی دلیل تأخیر در خط اول قطار شهری را سیستم سیگنالینگ دانست و افزود: مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد و پرداختها به موقع انجام شده است.
دبیر کمیسیون همچنین به موضوعات مرتبط با #فیبر_نوری و هوشمندسازی حملونقل پرداخت و تأکید کرد که این موارد باید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری پیگیری و مشخص شود که شبکه فیبر نوری چه امکاناتی در حوزه حملونقل ایجاد خواهد کرد. برنامههای هوشمندسازی نیز باید بر پایه زیرساخت فیبر نوری طراحی شوند.
همچنین احکام مربوط به ماده ۴۲ تا ۵۴ برنامه پنجساله دوم شهرداری در حوزه ماموریتهای مرتبط حمل و نقل و ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.