اخبار

هشدار پلیس فتا:بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکنید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: شهروندی که به تماس تلفنی برنده شدن جایزه اعتماد کرده و مورد کلاهبرداری واقع شده بود با اقدام سریع پلیس فتا به حق خود رسید.

محسن محمودی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان در حوالی ساعت ۲ شب در تعطیلات طی چند روز گذشته اعلام داشت از حساب بانکی وی #برداشت_غیرمجاز به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است لذا از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی تصریح کرد:در راستای رسیدگی به موضوع مطروحه توسط #شهروند بزه دیده و احقاق حق وی بلافاصله کارشناسان #پلیس_فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید #شهروند_مالباخته با تماس تلفنی مواجه میگردد که در آن فردی ادعا می کند که شما برنده جایزه در یکی از جشنواره ها شده اید و برای دریافت جایزه باید اقدامات لازم را انجام دهید.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی پرونده با اعتماد به فرد تماس گیرنده و به بهانه اینکه واقعا برنده جایزه شده است در یکی از شبکه های اجتماعی با فرد #کلاهبردار ارتباط گرفته و با ارائه یکسری اطلاعات بلافاصله مبالغ 330 و 120 میلیون ریال طی دو مرحله از حساب وی برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی عنوان داشت:در ادامه روند رسیدگی به موضوع این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

محمودی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان #پلیس_فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

وی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: افرادی که از حساب بانکی آن‌ها به هردلیلی برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت می گیرد بلافاصله و به صورت آنی و در هر ساعت از شبانه روزی به پلیس فتا استان واقع در خیابان صائب تبریزی جنب اداره گذرنامه مراجعه و نسبت به انجام اقدامات مربوطه اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا