اخبار

هشدار درباره کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌شرقی

هشدار درباره کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌شرقیاحد جودی روز جمعه در جلسه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان ملکان گفت: سال گذشته نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی یک درصد بود که متاسفانه این رقم امسال به ۸۵ صدم درصد رسیده است.
وی این آمار را نگران کننده خواند و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد، در آینده جمعیت فعال، پویا و جوان نخواهیم داشت .
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی ادامه داد:  کاهش جمعیت و داشتن فرزند کمتر، توطئه دشمنان و غرب برای کاهش جمعیت فعال کشور است و ضرورت دارد با تشویق و ترغیب جوانان به افزایش ازدواج بر فرزندآوری بیشتر نیز تاکید شود.
جودی همچنین درباره وضع صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: ۸۵ درصد افراد واجد شرایط در آذربایجان شرقی کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند و علت تاخیر در صدور کارت های جدید، واردات تراشه کارت هوشمند از خارج و تحریم آن است.
فرماندار ملکان نیز در این جلسه بر لزوم استخراج به روز و دقیق آمار جمعیتی تاکید کرد و گفت: آمارگیری ۱۰ ساله و یا ۵ ساله برای امروز پاسخگو نیست.
صابر تقویمی همچنین وجود آمار متعدد در ادارات را غیراصولی و گاه منحرف کننده دانست و افزود: بعضی اوقات آمارها ارائه شده در ادارات با یکدیگر همخوانی ندارد و برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا