اخبار

هشت رقم اصلاح شده انگور در اختیار باغداران قزوینی قرار می‌گیرد

هشت رقم اصلاح شده انگور در اختیار باغداران قزوینی قرار می‌گیردمدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارقام جدید انگور بیدانه از دانشگاه تهران خریداری و به زودی تکثیر و در اختیار باغداران استان قزوین قرار می گیرد.
علی اکبری افزود: ارقام جدید مناسب تازه خوری، پذیرایی و صادراتی هستند و نسبت به انگورهای معمولی درشت تر، گوشتی تر و یکدست تر هستند.
این مسوول گفت: ارقام جدید از نوع اصلاح شده بوده و ماندگاری بالای محصول، عملکرد بالا نسبت به بوته های معمولی و همچنین مقاومت در برابر کم آبی از ویژگی های آنهاست.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: پیش بینی می کنیم یک میلیون بوته از این ارقام جدید را تکثیر و در اختیار باغداران متقاضی قرار دهیم.
وی اظهار داشت: تکثیر ارقام جدید اصلاح شده در باغ های انگور، ضمن افزایش عملکرد و تولید محصولات می تواند زمینه بهتری را برای فروش و بازاریابی داخلی و خارجی این محصول باغی فراهم کند.
پیش بینی می‌شود امسال  ۳۷۰ هزار تن انگور در استان قزوین تولید شود.
میانگین برداشت محصول از باغ های انگور استان قزوین ۸۵ تن در هر هکتار است که البته این میزان در باغ های مدرن بیش از ۱۰۰ تن در هر هکتار است.
استان قزوین به لحاظ سطح باغات رتبه دوم و از حیث تولید انگور رتبه سوم کشور را داراست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا