اخبار

هزار و ۳۱۵ روستای استان اردبیل به شبکه گازرسانی کشور متصل شد

هزار و ۳۱۵ روستای استان اردبیل به شبکه گازرسانی کشور متصل شدسردار اسماعیلی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا و در تشریح عملکرد این شرکت گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت ۲۹ شهر استان به شبکه گاز لوله‌کشی کشور متصل هستند.
وی از جذب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده جدید گاز در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری و صنعتی در استان در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: هم‌اکنون تعداد مشترکان گاز طبیعی شرکت گاز به ۴۹۲ هزار ۸۲۹ مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین، مجموع انشعابات نصب شده در استان را ۲۳۸ هزار و ۳۲۵ انشعاب اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۳۷ انشعاب گاز جدید نیز نصب شده است.
وی با اشاره به افزایش ۳۵ کیلومتری طول شبکه گازرسانی استان در سه ماه نخست امسال بیان کرد: میزان شبکه‌گذاری گاز در استان از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون به بیش از ۹ هزار و ۶۶۰ کیلومتر رسیده است.
به گزارش ایرنا، میزان مصرف گاز طبیعی استان اردبیل طی سال گذشته در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون متر مکعب بوده که به علت سردسیر بودن استان، یک میلیارد و ۹۰۵ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و صنعتی مصرف شده است.
هم‌اکنون یک هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی استان اردبیل به شبکه گاز طبیعی کشور متصل است.
بنا به اعلام شرکت گاز، با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۰ و با رسیدن روستاهای دارای گاز استان اردبیل به بیش از ۹۸ درصد، پرونده گازرسانی روستایی بسته می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا